Onvoldoende CO2 in aquarium


T

timbolina

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel onvoldoende CO2 in het aquarium, ik krijg het momenteel niet op peil.

Ik heb de basic CO2 set van Colombo, en zorg dat er telkens (naar mijn mening), voldoende CO2 wordt toegediend. Ik heb ook een dropchecker die inderdaad blauw aangeeft.

Ik denk dat die basic set onvoldoende CO2 toedient aan het water. Maar ik ben geen expert.

Iemand suggesties hoe ik dit kan verbeteren? Moet ik een betere CO2 set aanschaffen of plantenvoeding?

Dankjewel voor de hulp.

IMG_0632.JPG


IMG_0634.JPG
 
Dank voor de reacties allemaal.

Oppervlakte van het aquarium is 60 x 30. Van het CO2 bakje rond de 3,5cm x 3,5cm.
 
Probeer anders eens om de spraybar iets naar beneden te richten en dan dat bakje aan de andere kant te hangen tegenover de spraybar. Dan heb je meer stroming langs het bakje en wordt het wellicht beter meegenomen de bak door. Deze set is tot 50 liter staat er maar goed jouw bak is niet veel meer dan 50 liter.
 
Is dit hetzelfde als dennerle dat je klein pil met gist erin moest doen?
Ik heb ook zoiets gehad met dennerle, weinig co2 toediening. Beetje extra gist deed meer wonderen.
 
Persoonlijk zou ik basic CO2 set van Colombo in de afvalbak kieperen en een 'volwaardig' CO2 systeem aanschaffen. Ik verwacht dat je daarbij betere resultaten behaald dan zo'n Superfish ding.
In verhouding is deze manier van CO2 toevoegen erg duur (5 euro voor 12 gram), slecht af te stellen en zo'n cardridge is daarbij erg snel leeg.


En ik zie volgens mij ook een dwergpalm (Chamaedorea) in je bak staan. Dat is een huiskamerplant...
 
Gelet op de geringere CO2 afgifte van dit set zou ik geen CO2 indicator gebruiken, daar deze nu geen nut heeft. Deze is goed voor de systemen met drukregelaars. Voor het aquarium van de afmetingen die je aangeeft is het systeem wat je hebt een handige hulpbron om het CO2 gehalte te verhogen. Inderdaad zoals aangegeven de spraybar iets naar beneden stellen. Naast dit systeem zou ik ook plantenvoeding gaan gebruiken.
 

Terug
Bovenaan