Ontwerp bioloog


R

Remon Lucassen

Guest
ik had al een thread gestart in zelfbouw maar dat gaat allang niet meer over de bioloog...

Dus probeer het nog eens :D

Wat vinden jullie van dit ontwerp. Vergeet ik iets zijn er nog tips of tricks van bioloog experts....

0E3B6D68-B951-4067-94F2-F4ADBA19E43F.png
 
Ik lees en zie op veel fora een refugium in de sump. Is dat wat voor zoet water en war de pro’s en cons van een refugium.

Verder zie ik ook gafzakken op de inlaat van de bioloog. Is dit aan te raden of juist niet
 
Gafzakken kan heel goed, je hebt wel echt kraakhelder water dan.
Ik ben ermee gestopt omdat ik ze dagelijks moest wisselen.

Maar je ontwerp ziet er wel okee uit.
Bij mij komt het water van onder en ligt me media op roosters.

Refigium zou ik alleen doen als je geen planten in je aquarium hebt en je de NO3 op een natuurlijke manier omlaag wilt krijgen
 
Thanxz @tuinkabouter doen we dus beide niet.

Er komt nog eggcrate rooster 2 cm van de bodem af waar media op komt.
 
Bij mij begint het filter in het zelfde vak waar de inlaat zit zeg maar.
Ik zie ook nog wel eens dat de inlaat in een klein vak terecht komt en dan over een schot heen stroomt voor het filter begint.

Weet iemand daar de gedachte achter?
 
Als je meer wilt weten moet je ff in me grote avontuur kijken ;)

Maar denk dat het is om zwerfvuil te laten bezinken?
 
Laatste vak zou je voor extra waterbuffer kunnen vergroten. Dan blijft jouw waternivo in het aquarium langer op de goede hoogte. Vooral handig wanneer je op vakantie gaat.
 
Laatste vak zou je voor extra waterbuffer kunnen vergroten. Dan blijft jouw waternivo in het aquarium langer op de goede hoogte. Vooral handig wanneer je op vakantie gaat.

Punt is dat het nu zo berekend is wanneer de pomp stopt de inhoud van de overloopkamer bij de bioloog kan zonder over te stromen (Ook handig als je op vakantie bent :regen:)

Maar Thanx voor het meedenken
 
Ja. Lol. Als je alles afdekt is de verdamping wel onder de controle te houden.
Ik bedoelde eigenlijk dat bij veel water verdamping de bioloog niet meer kan werken.
 
Bioloog word afgedekt anders ben ik bang dat me kast te vochtig word en begint te druppelen....

Misschien met vakanties wel een grote jerrycan naast de kast met geprepareerd water en een soort topoff systeempje
 

Terug
Bovenaan