Ontvetten binnenruit van nieuw aquarium


W

Wentelsteefje

Guest
Vandaag kwam hij dan eindelijk, mijn eerste bakkie waar ik hopelijk heel veel plezier aan ga beleven. Nu hij op het meubel staat zie je dat de ruiten zowel binnen als buiten een beetje vettige/stoffige aanslag hebben. Hoe maken jullie de binnen en buitenkant schoon van een nieuw aquarium?

De bak even naspoelen is niet echt handig aangezien hij niet even makkelijk te tillen is.
 
Je gebruikt natuurlijk maar een paar druppeltjes azijn op een sponsje omdat het vuil te verwaarlozen en niet hardnekkig is, maar dit maakt dan niet uit voor het moment als ik hem ga vullen?
 
Ik zou geen schuursponsje gebruiken op een droge ruit.
Een microvezeldoekje gedrengt in warm ontkalkt water. Ruim water gebruiken. Daarna droogmaken met een theedoek. Voor de buitenkant kun je een ruitenschoonmmakmiddel gebruiken. Ik gebruik al 6 jaar dezelfde sproeifles van Lidl. Even sproeien, afnemen met keukenrol en klaar.
 
Een schuursponsje zou ik niet aan de schuurkant gebruiken. Wellicht bedoelde Jones dat ook niet. Ik ga het eerst wel even met warm water doen en hopelijk zijn de ruiten dan al mooi schoon. Ik zeg het eerlijk, ik vind het allemaal maar spannend :)
 
Nou het is gelukt hoor, vond het wel eng om het binnenfilter te verwijderen maar alles is goed gegaan. Ruiten zijn sprankelend schoon, nu de 2e hobbel.... Achterwand plakken ;-)
 
Ja het is uiteindelijk niet de Vision 260 geworden maar de Rio 300. Bij nader inzien waren de zijruitjes wel erg smal van de Vision. Als ik dan de techniek installeer dan hingen de ruiten wel wat te vol dacht ik. De huidige Rio modellen zijn 350 liter.

Uiteindelijk zal ik wel wat foto's plaatsen. Kan dat op een server van het forum of moet ik die elder hosten en hier tonen?
 

Terug
Bovenaan