Ontsnappende garnalen


DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Berichten
250
Leeftijd
32
Zoals gezegd in mijn vorige post heb ik momenteel in 1 bak 4 kleuren neocaradinia zitten. Ze zitten in deze bakken om de kleuren zo puur mogelijk te houden.

8AF7F3F3-AD37-4348-84B4-B9F1812F3DB9.jpeg
Nu wilt het regelmatig gebeuren dat er een kleur toch opeens in een andere bakzit. De rand is zo’n 4 cm hoog dus dat lijkt me niet mogelijk. De enigste plek die ik kan bedenken is de spons dat ze daar door heen kruipen het is een fijn mazige van juwel, groter dan het gat met aan alle kanten ingesneden zodat die er goed in valt. Dat de garnalen uit de originele bak in de quarantaine bakjes komen is niet zo erg, meer als de andere kleuren eruit gaan en in de originele terecht komen, want die zijn een stuk moeilijker te vinden. Iemand tips hiervoor ?
 
Klimmen er gewoon overheen 4 cm is niks garnalen kunnen prima een tijdje boven water doorbrengen
BA873AF2-A13B-45E7-A1B1-24F24FCB689D.jpeg

Zojuist even dekseltjes gemaakt en het leidingwerk van de bakjes veranderd, ben benieuwd of ze er nu nog door komen, in ieder geval minder makkelijk
 
Zouden ze dat kunnen tegen een gladde glaswand op? Misschien kunnen ze eruit jumpen?
 
Ik juist andersom, als ze rustig zijn kruipen/klimmen ze, pas als ze in paniek zijn (B.v. bij vangen of als ze op het droge liggen) maken ze spring achtige bewegingen, als je het al zo kunt noemen. Als ze er daadwerkelijk uit springen zou ik verwachten dat er iets mis is.
 

Terug
Bovenaan