ontmanteling rio 400


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,851
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
had nog een oude rio 400 staan glas zat vol met krassen en was voor alles en nog wat gebruikt door de vorig eigenaar
van cavia tot konijn en woestijn rat hok en schilpadden opvang
kortom bak zag er niet meer uit nog wel lek vrij tot mijn verrassing
gezien er nog wel eens vragen voorbij komen hoe de kap/frame te demonteren heb ik dit maar eens ter hand genomen zie foto´s
SAM_0966.JPG
besloten om de kap maar door te slijpen met meneer dremel
SAM_0967.JPG
kap zit dus toch rondom gekit krijg je dus niet los zo 1 2 3
SAM_0969.JPG
en zeker niet zonder brokken nou ja moest toch weg
SAM_0970.JPG
SAM_0973.JPG
SAM_0974.JPG
SAM_0977.JPG
SAM_0980.JPG

SAM_0982.JPG
het mes er in tussen glas platen dus
SAM_0983.JPG
1 ruit gedaan nog 3 te gaan
SAM_0986.JPG
dag bak
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is nu waarschijnlijk een bouwpakket geworden Jaap:D:D. Maar als ik het zo zie was het niet zo eenvoudig om de kap eraf te krijgen en ging dit ook niet zonder brokken.
 
was inderdaad even een klusje john maar is weer op geruimd
en het glas is wel heel gebleven:thumbs::D:D
 
Haha, dat voert wat makkelijker af in elk geval. Maar ja het is dus niet echt heel eenvoudig om de kap te verwijderen. Nou ja in jouw geval hoefde het ook niet perse heel te blijven:D:D
 
Haha, dat voert wat makkelijker af in elk geval. Maar ja het is dus niet echt heel eenvoudig om de kap te verwijderen. Nou ja in jouw geval hoefde het ook niet perse heel te blijven:D:D
klopt paste niet door de platglas bak gleuf :D:D nu wel:br::br:
 
@ Seabait ben altijd al een dwarskop geweest :Dzonder gekheid zie vragen voor bijkomen over hoe de kap te verwijderen dacht moet toch weg laten we eens kijken
is nog niet zo eenvoudig ondanks dat de bak 12 jaar oud was

@Canon zou kunnen maar dat was het doel niet en glas is behoorlijk dik dikke kans dat de steen weer retour richting de gooier komt :oops::stars:
nog een voordeel heb nu maar vijf stukken ruimt makkelijker op:D
 
Nou ik leer hier weer uit dat het voor mij beter is om de kap nooit te gaan verwijderen:petjeaf:.
 

Terug
Bovenaan