onderwatertuinieren: de uitvinding van de eeuw!


Jacobus

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2013
Berichten
343
Locatie
Amsterdam
Zonder reclame te willen maken, wil ik medeliefhebbers toch even op deze handige en betaalbare 'uitvinding' wijzen. Heb ze besteld en is m.i. echt een aanrader!

klemvast!
 
Klik op de link, BigSmoke ;-)
 
Ik maak die zelf. :)
 
Had de klemmen ook gekocht. Om het nou de uitvinding van het jaar te noemen vind ik wat ver gaan, maar het is inderdaad wel handig.
 
Kom je nu mee! Ik heb vanmiddag een stuk of 7 nieuwe planten geplant. Ga ik daarna even de honden uitlaten en bij terugkomst drijft het merendeel weer aan het oppervlakte grr. Ik ben duidelijk niet zo handig met tuinieren. Zowel boven- als onderwater haha! Maar goed, geduld is een schone zaak. Alles weer netjes terug gezet en vooralsnog blijft het staan. Alleen de shinnersia rivularis blijft niet staan. Mede omdat daar (nog?) geen wortels aan zitten. Hier heb ik tijdelijk zo'n keramisch ringetje om geschoven. Nu blijft hij hopelijk wel staan.

Die klemmetjes lijken me best handig voor zulke gevallen.

Gr Robin
 
Ja, dat is wel frustrerend als de planten weer gaan drijven haha.
 
oeps, :stom: :stom: :stars:

wist niet dat "klem"de link was, zocht iets heel anders....!

Zijn inderdaad heel slimme dingetjes, ga ze meteen bestellen!

Greetzz BigSmoke
 
heb ik hier ook nog liggen, bij hele kleine plantjes vind ik het nog steeds een geworstel.
 
Ik kan me herinneren dat er in de kantoorbranche ook een klein formaat van deze klemmen zijn, ik denk ongeveer 2-3 cm lang en doorzichtig. een hele doos kost geen drol. Worden gebruikt als paperclip.

Greetzz BigSmoke
 
Deze zijn ook doorzichtig, al zijn ze op het plaatje effen wit.

Echt heel handig voor planten met weinig of geen wortels (eikenbladeren, valisneria etc.). En dat trauma van de planten die na een uur komen bovendrijven is mij maar al te goed bekend! :juggle:
 
Wauw, wist niet dat dit bestond... Al mijn planten gaan namelijk allemaal naar boven, dan staan de wortels 1 cm boven het zand. Erg hinderlijk :p
 
maak ze meestal zelf van paperclips

gebruik ze om anubiassen vast te prikken op achterwand
 
Heb/had er ook 2 doosjes van, gisteren toevallig weggegooid, werkt frustrerend, dus niet!
 
Ga ik ook maar is wat paperclips slopen voor dit doeleinde. Is het erg als ze gaan roesten?? Nee toch, omdat het zo'n klein beetje is?
 
Niekserr zei:
Ga ik ook maar is wat paperclips slopen voor dit doeleinde. Is het erg als ze gaan roesten?? Nee toch, omdat het zo'n klein beetje is?

Lijkt mij niet bevorderlijk eerlijk gezegd, zoek al tijden naar een goede simpele oplossing om mijn planten vast te zetten.
 
Niekserr zei:
Ga ik ook maar is wat paperclips slopen voor dit doeleinde. Is het erg als ze gaan roesten?? Nee toch, omdat het zo'n klein beetje is?

Beetje roest is helemaal geen probleem. Ijzer is een van de dingen die een plant ook nodig heeft. Ik kan me nog goed herinneren dat er een roestige spijker in het aquarium werd gedaan om te zorgen voor voldoende ijzer
 
Voer komkommer met spijkers.
Blijven er altijd wel wat liggen,volgeroest.
 
Jacobus zei:
Deze zijn ook doorzichtig, al zijn ze op het plaatje effen wit.

Echt heel handig voor planten met weinig of geen wortels (eikenbladeren, valisneria etc.). En dat trauma van de planten die na een uur komen bovendrijven is mij maar al te goed bekend! :juggle:
Heb jij geen ceramieken rolletjes?
Schuif je over de steel,dat hij blijft zitten,stop dat in de bodem.
Groeit vanzelf vast.
Ik doe in de planten kweekbak niets anders.
 

Terug
Bovenaan