onderhoud aquarium!


M

mie567

Guest
Hoi

Hoe maken jullie het glas zuiver ,(algen) met een glas mesje?
Of met een borsteltje speciaal voor algen

Ik heb een borstel met lange steel, maar op sommige plaatsen kan ik niet zo goed bij!
I.v.m planten,hout

En gebruiken jullie ook Tetra AquaSafe Waterzuiveraar bij het water verversen?
 
Ik gebruik voor de ruiten wat filterwatten. Met een mesje beschadig je snel de ruiten. Voor het onderste stuk glas dicht bij het grind gebruik ik een bankpasje.

Het ligt eraan hoe je watersamenstelling is in je woonplaats of je zo'n verbeteraar nodig hebt. Als je je waterbedrijf weet kun je op hun site opzoeken hoe de kraanwatersamenstelling is. Zo'n waterverbeteraar is vooral tegen chloor en andere chemische hulpmiddelen in het water. In mijn omgeving zit dat niet in het water, en heb ik zo'n verbeteraar ook niet nodig.
 
Je kan een prop filterwatten nemen maar ik gebruik de groene kant van een sponsje van de AH. Dat krast niet. In ons land is waterverbeteraar niet echt nodig en eigenlijk zonde van het geld;)
 
Oké bedankt voor de tips!
 
Wel altijd bij de bodem opletten dat je er geen grind tussen gaat krijgen want dat krast als ik weet niet wat natuurlijk;)
 
Ik heb een zandbodem, maar ik denk dat ik dat ik dan ookmoet opletten dat
Het niet op het glas krast
 
Ja klopt,met 1 korreltje kan je al flinke krassen maken.
Beste om net wat boven de bodem te blijven of echt enorm voorzichtig te werk gaan.
 
Ik gebruik een aquariumkrabber heel dun mesje ,gaat heel goed en makkelijk,van boven naar beneden en niet van onder naar boven ,zo kan er geen zand achterblijven.
En voor de zekerheid steeds krabber afschudden.
Ik gebruik ook al twee jaar geen waterverbeteraar meer.
 
Ze worden vaak aangeboden maar ik vind die mesjes ook niet zo betrouwbaar. Het lijkt me dat je dan toch snel een kras kan veroorzaken als je even niet echt goed oplet. Maar goed, iedereen heeft zo zn eigen methode natuurlijk;)
 
Als ik een bankpasje of ander pasje gebruik is dit toch veiliger
Denk ik
 
Dat zal ook prima werken inderdaad. Even bij de AH een "nieuwe" bonuskaart ophalen dus:D:D
 
Haha!!! goed idee
 
Voor mensen met wat hogere bakken is dit ook een goed idee.

2017-03-19 14.33.27.jpg


Deze is 52 cm.
 
Klopt Ton en zo n sponsje gebruik ik dus ook. Maar dan doe ik het gewoon met de arm in het water:)
 
zelf gebruik ik filter watten, voor hardnekkige plekken en richting de bodem gebruik ik een ding van hobby.. alg devil heet die geloof ik.

het bankpasje idee maar dan met 11 "bankpasjes" op een rij. ook daarmee is het uitkijken dat er geen zand/grind tussen komt maar tot nu toe heb ik er nog geen 1 kras mee gemaakt.
 
Ja ze zijn geel/groen met een groene dunne "schuurpad "erop. Ik koop 10 voor iets van 80 cent.
 
Zijn dat gewoon schuursponsjes?
En dan schoon maken met de Schuurkant?
 
Ik gebruik ook de bankpasjes (zodat mijn vrouw ze niet gebruikt om te shoppen LOL) Ik heb ook de handschoen van JBL, dichter bij de bodem, werkt echt heel goed
 

Terug
Bovenaan