Omgekeerde osmose vervangen?


X

xXx-Discus-xXx

Guest
Hallo allemaal

Dank voor het lezen van mij bericht. Ik heb een vraag aan de kenners mbt omgekeerde osmose. Ik heb een discuskoppel zitten, waar ik wil proberen nageslacht van groot te brengen. Nu heb ik laatst een omgekeerd osmose apparaat gekregen. De waardes van het gemaakte water geven 79ppm en 158 microsiemens aan. Nu weet ik dat deze waarde veelste hoog is voor een goed werkend osmose apparaat, maar mijn vraag luid als volgt.


Ondanks deze te hoge waarden, kan ik dit water dan nog steeds gebruiken om mijn water in de kweekbak mee aan te vullen (gemengd met kraanwater) om het zo toch zachter te krijgen? Of vervuild ik de boel alleen maar ermee?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg
 
Kan je prima gebruiken, daar is niets mis mee, alleen de waarde zijn wat hoog en zal je meer nodig hebben om je streef waarde te behalen.
Je kan er nieuwe filters voor kopen natuurlijk, maar dat is soms duurder dan een nieuwe.
 
Kan je prima gebruiken, daar is niets mis mee, alleen de waarde zijn wat hoog en zal je meer nodig hebben om je streef waarde te behalen.
Je kan er nieuwe filters voor kopen natuurlijk, maar dat is soms duurder dan een nieuwe.


Top dank voor je reactie! Ik heb hem net eerst eens gespoeld en kom nu al tot een stuk betere waarden.

2
 
Top dank voor je reactie! Ik heb hem net eerst eens gespoeld en kom nu al tot een stuk betere waarden.

25ppm en 54 us/cm

Wie weet wordt het nog beter!

Nu maar hopen dat ze er heel blij van worden! Duurt erg lang om een emmertje te vullen
 
ok, die ken ik verder niet, maar mooi dat de waarden een beetje beter zijn.
 
Score bij halve emmer zijn 28 ppm 57 us/cm
Kraanwater is 340ppm en 693 us/cm

Scheelt dus wel een hoop!
 
Ik zou inderdaad eerst even een paar emmertjes maken en weggooien en kijken waar je dan op uitkomt. Een goed werkend osmoseapparaat mag er niet meer dan 5% in laten zitten.
 
Ik zou inderdaad eerst even een paar emmertjes maken en weggooien en kijken waar je dan op uitkomt. Een goed werkend osmoseapparaat mag er niet meer dan 5% in laten zitten.

2 emmers verder en resultaten zijn ook stuk beter weer! 17ppm en 41us/cm maar man hey! Wat duurt dit lang haha
 

Terug
Bovenaan