Omg, weet niet wat ik zie!


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,051
Ik was ff aan het neuzen op MP, doe ik wel vaker. Nu kwam ik een advertentie tegen van iemand die een paroon haai te koop aan bood. Natuurlijk even gaan speuren en het blijkt een aquarium speciaal zaak te zijn die deze vissen aan bied,zondrr verdere info!!!! Staan ook blauwe haaien en albino haaien op. Kan er niet over uit, vreselijk....... arme beestjes
 
Op zich is het niet gek dat men dit aanbied, voor de echter liefhebber dit zijn/haar zwembad heeft omgetoverd naar een aquarium / dierentuinen met grote bakken/bassins.

Daar gaat het echter wel mis, want deze vissen komen doorgaans bij jan met de pet in zijn/haar bak terecht... waaronder dus door het gebrek aan informatie.
 
Ja erg he! Snap niet dat dit toegestaan is in Nederland. Fijn dat je een bericht gestuurd hebt
 
Op zich is het niet gek dat men dit aanbied, voor de echter liefhebber dit zijn/haar zwembad heeft omgetoverd naar een aquarium / dierentuinen met grote bakken/bassins.

Daar gaat het echter wel mis, want deze vissen komen doorgaans bij jan met de pet in zijn/haar bak terecht... waaronder dus door het gebrek aan informatie.
Precies dit. Hoeveel mensen toveren hun zwembad om? Zullen er zeer weinig zijn denk ik
 
Precies dit. Hoeveel mensen toveren hun zwembad om? Zullen er zeer weinig zijn denk ik

Er zijn zeker mensen (bedrijven maar ook zeker particulieren) met bakken van 20.000+ liter, niet veel maar ze zijn er.
En voor die mensen is het prima om de optie te hebben m.i.

Maar hoeveel vissen, ook de gewone kardinaal tetra, guppy, gouvis, maanvis ect ect zitten ook niet te klein?
Dit is niet een probleem van alleen de (zeer) grote vissen, dit speelt op alle fronten binnen de aquariotische hobby.
 
En daar komt trouwens bij, dat het een bedreigde diersoort is
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210812-231402_Chrome.jpg
    Screenshot_20210812-231402_Chrome.jpg
    219.7 KB · Weergaven: 101
Er zijn zeker mensen (bedrijven maar ook zeker particulieren) met bakken van 20.000+ liter, niet veel maar ze zijn er.
En voor die mensen is het prima om de optie te hebben m.i.

Maar hoeveel vissen, ook de gewone kardinaal tetra, guppy, gouvis, maanvis ect ect zitten ook niet te klein?
Dit is niet een probleem van alleen de (zeer) grote vissen, dit speelt op alle fronten binnen de aquariotische hobby.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb al meerdere, waarvan enkele hier geplaatst, advertenties gezien, echt heel zielig. Jammer dat ik maar een klein appartement heb, andets was ik een vissenasiel begonnen 🤣
 
Er zijn zeker mensen (bedrijven maar ook zeker particulieren) met bakken van 20.000+ liter, niet veel maar ze zijn er.
En voor die mensen is het prima om de optie te hebben m.i.

Maar hoeveel vissen, ook de gewone kardinaal tetra, guppy, gouvis, maanvis ect ect zitten ook niet te klein?
Dit is niet een probleem van alleen de (zeer) grote vissen, dit speelt op alle fronten binnen de aquariotische hobby.
Denk alleen dat deze mensen niet zozeer marktplaats afstruinen voor een visje.

Dat is meer iets voor Jan met de Pet.

PS
Denk dat je die link beter naar de NVWA had kunnen sturen.
 
Ik ben het wel met @RichD1011 eens dat ook menig andere vis in onze hobby te klein zit. Durf dat uiteindelijk ook wel toe te geven van de vissen die ik zelf houd.

Maar een vis van 2,5 meter.... Ik denk dat zelfs dierentuinen moeite hebben zoiets te huisvesten. Misschien dat ze wel bij de zeekoeien of de arapaima's kunnen bij Burgers' Zoo... zoiets.

De persoon van die marktplaats-advertentie heeft nog geantwoord. Ze zei dat ze voor deze en andere grote soorten klanten weet te vinden met verwarmde vijvers e.d.. Dat mogen wel flinke verwarmde vijvers zijn dan.
 
Zonde van zo'n flinke verwarmde plas, daar wil je ook in kunnen zwemmen natuurlijk. Maar met zo'n flinke Pangasius zijn je tenen niet veilig!

Ik kan mij niet voorstellen dat ze inderdaad huisvesting vinden die echt toereikend is, helemaal als je beseft dat het nog een scholenvis is ook.
 
Ja inderdaad, zelfs in de dierentuinen zou de ruimte te krap zijn, omdat het een scholenvis is.
 
Verbaast me van Rebbies, ben er ooit geweest. Leuke kleine zaak een paar jaar geleden, toch wel wat kennis aanwezig had ik het idee. Zeer vriendelijke man. Maar dit kan natuurlijk niet.

Hier in de regio zie ik ook regelmatig dit soort advertenties. Dit is er 1 van:

Overigens van de week een Flowerhorn gezien bij een van de speciaalzaken in Geleen.
 

Terug
Bovenaan