R
Rogerke45
Guest
De afgelopen dagen bezig geweest met het opnieuw inrichten van mijn 70x70x70cm kubus-aquarium. De huidige inrichting was een bak vol planten waar geen door komen meer aan was. Vissen zag ik nauwelijks nog 😉
De nieuwe opzet is een hardscape van spiderwoud en lavastenen in verschillende grootten. Van flinke keien tot grid. Bodem is fijn grind met als onderlaag en mengsel van klei en lateriet.
Als planten komen er dit keer varens en mossen in maar zover ben ik nog niet. Op dit moment heb ik de rotsen bekleed met Ludwigia repens, die mooi rood van kleur is.
Filters: 2 Eheim 350 experience.
Licht: 2 Aqualantis leds.
Co2: Dennerle quantum 300
Voeding: EI methode.
Voor de grote sloop.
Het afbreken is begonnen.
Bosje javavarens in 3 soorten, allemaal met elkaar vergroeid.
Bijna leeg.
Opbouw met nieuw vers grind en spiderwoud dat ik nog had. Schoongespoten met hoge druk en weer als nieuw.
Het steenwerk.
Planten erin.
En weer vullen.
De nieuwe opzet is een hardscape van spiderwoud en lavastenen in verschillende grootten. Van flinke keien tot grid. Bodem is fijn grind met als onderlaag en mengsel van klei en lateriet.
Als planten komen er dit keer varens en mossen in maar zover ben ik nog niet. Op dit moment heb ik de rotsen bekleed met Ludwigia repens, die mooi rood van kleur is.
Filters: 2 Eheim 350 experience.
Licht: 2 Aqualantis leds.
Co2: Dennerle quantum 300
Voeding: EI methode.
Voor de grote sloop.
Het afbreken is begonnen.
Bosje javavarens in 3 soorten, allemaal met elkaar vergroeid.
Bijna leeg.
Opbouw met nieuw vers grind en spiderwoud dat ik nog had. Schoongespoten met hoge druk en weer als nieuw.
Het steenwerk.
Planten erin.
En weer vullen.