Olieachtig vel op water.


Z

Zappie52

Guest
zo af en toe vormt zich een oliekleurig dun vel op mijn aquariumwater. Waar kan dat aan liggen?
 
Beetje jammer dat er zo verwezen wordt naar andere websites terwijl we evengoed het antwoord op deze website kunnen geven.
Veldhuis adviseert toch ook niet uw filter te kopen op zooplus? :)

Ontopic:

Een kaamlaag kan je in de meeste gevallen krijgen als de bacteriepopulatie niet groot genoeg is.

Heb je het constant? Dan is uw filtersetup ondermaats of uw visbestand te groot. Het is maar hoe je het bekijkt.
Heb je het op momenten? Dan zit je ofwel met een piekvervuiling, ofwel heb je net en groot onderhoud gedaan.
Meestal na een stevige reiniging van uw filter.

In het laatste geval kan je het onderscheppen door een bacteriepreparaat te gebruiken na het onderhoud.
 
dank voor de tips. Denk dat het overbevolking is....het betreft een bak met vuurgarnalen voor mijn chicliden..Das eigenlijk niet meer dan een dunne bodemlaag, wat ornamentjes en een reuzepluk javamos... zit momenteel weer ramvol met die beestjes omdat ik niet alle dagen levend voer wil aanbieden aan mijn chicliden.
 
goeie opmerking trouwens JurgenD
 
Kaamlaag is inmiddels verleden tijd...Ik heb wat water ververst, groene filterwatten in het filter gedaan (ipv witte), een zut garnalen verkocht en mijn chiclides zwemmen er toppie bij hihi. dank voor de tips!!
 
Inderdaad een interessant artikel John. Ook mbt mijn andere topic over waterverkleuring van mijn garnalenbak.
 

Terug
Bovenaan