Oase 600


iTom

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 april 2020
Berichten
285
Leeftijd
77
Locatie
Dordrecht
Voor de bak in het zorgcentrum heb ik een Oase 600 op de kop getikt. Ik weet van wie die was en hoe lang het is gebruikt, een half jaar.
Omdat het onderhoud niet te veel tijd mag kosten adviseerde mijn LFS het filter met een laag groene watten en een laag met witte watten te vullen. Voor het voorfilter heb ik wel de bruine sponzen besteld. De vraag is hebben meer mensen hier ervaring mee.
 
Voor de bak in het zorgcentrum heb ik een Oase 600 op de kop getikt. Ik weet van wie die was en hoe lang het is gebruikt, een half jaar.
Omdat het onderhoud niet te veel tijd mag kosten adviseerde mijn LFS het filter met een laag groene watten en een laag met witte watten te vullen. Voor het voorfilter heb ik wel de bruine sponzen besteld. De vraag is hebben meer mensen hier ervaring mee.

Hoeveel liter moet ie gaan schoonhouden en welke vissen kom erin?
 
Hoeveel liter moet ie gaan schoonhouden en welke vissen kom erin?
Deze bak is 250 liter en visbestand is nog niet bekend maar de gedachte gaan uit naar een schooltje van 35 Kardinaaltetra's en een stuk of 10 Corydoras Panda.
Beplanting worden stengel planten en wat Javavaren op hout.
 
de voorfilters zijn idd bruin ja. Ik heb er zelf geen wit in omdat dat relatief snel onderhoud nodig heeft. Ik heb naast de voorfilters nog 2 lagen foam en daarna nog wat bakjes met siporax en lavasteen, met nog weer een laatste foam helemaal bovenin geloof ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: iTom

Terug
Bovenaan