Oase 125 rimless maken...


Mike139

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2021
Berichten
244
Leeftijd
47
Weet iemand of dit kan?

Ik heb een Oase 125 en wil deze rimless maken.
Aan de bovenzijde zit een brede plakstrip, deze is makkelijk los te maken.


oase-styleline-125-set-wit.jpg

Mijn vraag is nu: is dit een essentieel onderdeel?
Oase heeft ook rimless scapertanks en die zien er niet anders uit dan deze (ex de witte randen).

Heeft iemand dit al eens gedaan met een aquarium?

Het idee is namelijk om er verlichting boven te hangen en de inrichting zo aan te passen dat er ook planten uit kunnen groeien.
Zeggen jullie: geen probleem of toch beter om een rimless aquarium te kopen?

EDIT: ik bedenk me net, ik kan die rand eventueel vervangen voor een transparante dikke strip (folie).
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, een rimless Bak is vaak van dikker glas omdat verstevingingsranden vanuit optisch oogpunt veelal ontbreken. Wanneer je daar een bak met een niet rimless ontwerp voor gebruikt verzwak je het een en ander.
 
Ik heb Oase gemaild en deze reactie gekregen:

“Goedemiddag,

Bedankt voor je e-mail.

De bovenste kunstof rand is geplakt en dient dus enkel als decoratie.
U mag indien gewenst deze verwijderen, en heeft geen invloed op de sterkte van het Aquarium.”


Mooi dus! Ik kan hem rimless maken :thumbs:
 
Ik gooi het over een totaal andere boeg. De hoogte van dit aquarium 50cm vind ik lastig v.w.b. het opbouwen van iets moois en het onderhoud. Daarbij gaat dit er rimless vreemd uitzien.

Er is een ander rimless aquarium onderweg in de maten 82x40x40. Deze gaat open blijven zodat ik er ook planten uit kan laten groeien.
Voor wat betreft verlichting ben ik er nog niet uit. Ik neig naar een Chihiros WRGB2 60.

Zodra ik er aan ga beginnen open ik een nieuw topic.
 

Terug
Bovenaan