Nu de bak staat.


N

Noto

Guest
Na een weekje werk is het aquarium gevuld en zijn de planten geplant.
Nu word het tijd om na te denken over wat moet er in komen.
Nu begin ik net dus wil ik het me niet al te moeilijk maken.
Ik zelf wil er graag iets van garnalen of kreeftjes(garnalen lijken makkelijker)
En mijn vriendin is helemaal gek van Neontetras. Nu heb ik haar om kunnen praten om te gaan voor kardinaal tetras(Paracheirodon axelrodi). Wat zijn leuke begin garnalen/kreeften.
En wat zijn vissen waarvan mensen zeggen die kan je er het beste in/bij doen. evt die ook iets doen voor onderhoud van water/bodem(let op heb er grind in geen zand).
 
Hoe groot is de bak en wat zijn de waterwaarden? De Neocaridinas zijn doorgaans het makkelijkst om te houden.
 
Het is een juwel trigon(ca 160/170 liter) door de vorm durf ik je de maten niet precies te vertellen de wanden tegen de muur zijn beide 70cm.
Ben niet thuis op het moment dus kan het niet meten nu.
En de waterwaarden zijn nog niet bekeken(vandaag pas water in gekomen)
 
En mijn vriendin is helemaal gek van Neontetras. Nu heb ik haar om kunnen praten om te gaan voor kardinaal tetras(Paracheirodon axelrodi).

Toch zou ik gaan voor de keuze van je vriendin, want de neons kunnen op dezelfde temperatuur gehouden worden als garnalen.
 
Ik dacht dat de garnalen en de kardinaaltjes ook op de zelfde temperatuur konden.
 
Ik weet niet zeker of kardinaaltetra's en garnalen een goede combinatie is. De kardinalen willen een wat hogere temperatuur en niet alle garnalen vinden dit prettig. Heb zelf geen ervaring met deze combi maar iemand anders misschien wel.
 
Wacht je wel even een paar weekjes met er iets van dierlijk leven in te doen :D
 
TS zal wel weten dat de bak eerst de nodige tijd moet krijgen betreffende een indraai periode alvorens er ook maar iets van leven in te steken.
 
Wacht je wel even een paar weekjes met er iets van dierlijk leven in te doen :D
Neh duurt me te lang:engel:

En nu het serieuze antwoord. Ja ik wacht wel. Moet wel zeggen hoor veel verschillende antwoorden qua wanneer kan er vis in. Tussen de 1 en 4 weken:thumbs:
 
Neh duurt me te lang:engel:

En nu het serieuze antwoord. Ja ik wacht wel. Moet wel zeggen hoor veel verschillende antwoorden qua wanneer kan er vis in. Tussen de 1 en 4 weken:thumbs:
Normaal word er doorgaans een indraai periode gehanteerd van 3 a 4 weken maar ik heb bij mijn eerste bak 8 weken gewacht hahaha.
 
Neh duurt me te lang:engel:

En nu het serieuze antwoord. Ja ik wacht wel. Moet wel zeggen hoor veel verschillende antwoorden qua wanneer kan er vis in. Tussen de 1 en 4 weken:thumbs:


Ja dat dacht ik al dat je niet ging wachten vandaar die smile erbij.. En ook dit is sarcastisch bedoeld :D ik zet het er maar bij voor ik weer commentaar krijg :juggle:
 
Het ligt er maar net aan wie je het vraagt.
Vraag je het aan iemand die er niks van af weet een week en vraag je het aan iemand met ervaring minimaal vier maar meer is beter.

Wat wil je snel vissen in de bak met de kans op vissterfte of wil je het goed doen?
 
Ik ga voor goed
Maar ga geen 8 weken wachten tenzij het water echt zo slecht is dat het niet kan.
En dit topic is om te kijken wat het visbestsnd zou kunnen of moeten worden
 
Niemand die jou zegt dat je 8 weken moet wachten , maar 4 weken zou ik toch wel aanraden .
Is ook normaal dat je bij jou eerste aquarium zo snel mogelijk visjes wil zien zwemmen is/was bij iedereen zo .
Als eerste vis zou ik toch een sterke vis aanbevelen .
Begin eerst eens met welke visjes jij uiteindelijk graag ziet en dan kunnen anderen hierop reageren als die wel samen kunnen .
Dit is wel belangrijk want jij zal er uiteindelijk moeten op kijken :D
 
Na een weekje werk is het aquarium gevuld en zijn de planten geplant.
Nu word het tijd om na te denken over wat moet er in komen.
Nu begin ik net dus wil ik het me niet al te moeilijk maken.
Ik zelf wil er graag iets van garnalen of kreeftjes(garnalen lijken makkelijker)
En mijn vriendin is helemaal gek van Neontetras. Nu heb ik haar om kunnen praten om te gaan voor kardinaal tetras(Paracheirodon axelrodi). Wat zijn leuke begin garnalen/kreeften.
En wat zijn vissen waarvan mensen zeggen die kan je er het beste in/bij doen. evt die ook iets doen voor onderhoud van water/bodem(let op heb er grind in geen zand).

Zoals dit zeg maar
 
Dan zou ik persoonlijk er eerst enkele vuurtjes in houden , maar vrees dat je deze de eerste weken nauwelijks ga zien .
Garnalen zijn goede opruimers .
 

Terug
Bovenaan