[NSFW] Gewonde Sumatraan


S

Server

Guest
Beste lezers,

Wij hebben op het werk een acuarium met oa sumatraanse vissen. 1 daarvan mist een deel van zijn bovenste kaak en heeft een nare plek/stip in het midden van zijn hoofd. We zijn geen experts en hebben geen idee hoe dit zou kunnen komen. Is het een bacterie, ruzie of heeft hij zichzelf ergens aan verwond?

Wat kunnen we het beste hier mee doen? Hij eet nog wel voor zo ver dat kan.

https://sendvid.com/lftmdrgr

Alvast bedankt,

Joey
 
Haha kun je geen duidelijke foto maken?

De haha was voor je nsfw tag ;)

En misschien wat meer info over de bak? Welke andere bewoners?
 
Allereerst welkom hier!


Dat is vgm bekrot. Zitten er ook witte randen langs de bek?

Het is een bacteriele infectie, dus je moet de andere vissen goed in de gaten houden.
Je kunt eerst een zoutbadje proberen, mocht dat niet helpen, dan heb ne medicatie nodig;)
 
Beste,

In het aquarium leven 3 maanvissen, een groepje Neon Tetra´s, een groepje Sumatraanse vissen een Ancistrus dolichopterus en wat Corydoras aeneus bodemvissen.

WhatsApp Image 2019-03-28 at 17.00.27.jpeg
 
Ziet er uit als bekrot. Misschien klinkt het hard maar ik zou de ze vis uitvangen en euthanaseren. De rest dan goed in de gaten houden, mocht het terug komen bij een andere vis dan wel de hele bak behandelen. Maar met antibacterieel behandelen is geen sinecure want ook de goede bacteriën in de bodem en in het filter zullen afsterven, waardoor je met vissen opnieuw moet gaan indraaien.

Misschien deze vis apart behandelen, dus niet in de grote bak. Geef hem echter nog weinig tot geen kansen meer.
 
En als ik het goed zie zie ik blauwalg, dat ook in de gaten houden en zorgen dat het niet meer wordt (liefst zorgen dat je daar vanaf komt).
 

Terug
Bovenaan