Notropsis Chromosis


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Mijn vijver is net uitgegraven en ligt nog na te zakken en in te draaien, maar ik ben toch alvast aan het kijken naar de vissen die er in moeten gaan komen. Hij is ongeveer 4 m2 en max 75-80cm diep.

Nu zou ik er graag een school kleine visjes in willen houde n en de Notropsis Chromosis leek me wel erg gaaf. Ik lees echter verschillende berichten over de winterhardheid van deze visjes en de vijvervisverkoper keek ook wat ingewikkeld. Kan iemand me hier uitsluitsel over geven? Ze er voor de winter uit vissen is namelijk niet echt een optie.
 
Ik heb ze van een Duitse kweker en bij mij hebben ze al 3 winters overleefd in een ingegraven bakje van 60 cm diep. Zie: http://www.notropis-zucht.de/
Ze heten overigens Notropsis Chromosomus
Ken je dit topic?: shiners
 
Dat topic kende ik zeker, maar ook daar lees ik weer mensen die ze 's winters binnen halen en ervaringen van mensen die ze wel buiten houden. Als ik nu zeker zou weten dat die bij de lfs ook van die kweker komen zou ik het uiteraard prima aandurven, maar hun twijfel t.a.v. overwinteren bracht mij weer aan het twijfelen. Hun advies zijn elritsjes, grondeltjes, stekelbaarsjes en chinese bitterlingen. Nadeel is dat ik die zelf weinig spectaculair vind...
 
Ik heb een schooltje van 15 sinds deze zomer in de vijver ook uit Duitsland, tweetal uitvallers. Een door een ziekte en de ander geen idee. Komen nu langzaam weer op kleur, leuk om te zien.
 
Waarom niet bestellen bij de Duitse kweker?
 
Daar zeg je zo wat... Had ik nog niet eens aan gedacht omdat ik nooit vis via internet bestel. Dat is toch altijd iets wat ik via een winkel 'om de hoek' doe om de reistijd te beperken. Klinkt raar, I know, ze moeten immers ook naar die winkel toe.

Maar goed, jullie hebben ze daar dus besteld? Enig idee van de verzendkosten? Die noemen ze namelijk alleen voor Duitsland.
 
Een mailtje naar Duitsland en je weet exact de verzendkosten. Lala schijnt ze (daar?) besteld te hebben (zie shiners topic), ik had 't geluk de kweker op 't vivarium te treffen.

even m'n eigen faal maar aanhalen...: *kuch*
asgard zei:
Ze heten overigens Notropsis Chromosomus
Het visje heet: Notropis Chrosomus
 
Mijn vader heeft ze zelf gehaald dus geen idee over verzending. Zal vast op de site te vinden zijn ?
 
Als je naar Noord-Holland wilt komen dan weet ik ze te zitten voor je.
 
Veldhuis enschede had ze zitten je kan ze een mail sturen waar ze ze vandaan hebben.
Dat is dichterbij dan noord holland
 
Hoi,

ik weet dat het topic oud is maar goed.

Dit zijn echt mooie vissen.

Ik heb ongeveer 8 rainbow shiners in de vijver, deze doen het super en groeien goed, maar gaan denk ik als het koud word naar binnen.
in het aquarium heb ik 7 red shiners, ook een aanrader. echt actieve leuke en prachtige vissen. Beiden eten zo uit je hand.

red shiners gekocht in beilen www.aquariumvissenwinkel.nl
rainbow shiners had veldhuis aquaria, maar zijn niet altijd bestelbaar.

Eventueel zijn er ook nog yellow fin shiners. deze staan ook bij veldhuis op de site maar zijn ook moeilijk verkrijgbaar.

al deze vissen komen uit Duitsland.




groet Erikjan
 

Terug
Bovenaan