Nog een vrouwelijk cacatuoide bijplaatsen?


DanielVis

Active member
Lid geworden
23 december 2019
Berichten
27
Leeftijd
25
Hallo allemaal,

Gister hebben we vol enthousiasme een koppeltje apistogramma cacatuoides gehaald. Het zijn prachtige vissen en zijn ook vandaag nog druk bezig met de bak verkennen, dus dat gaat allemaal goed.
Nu ging ik meer lezen en kwam ik er achter dat het harem-vissen zijn in plaats van koppel-vissen. Denken jullie dat ik er nog een vrouwtje bij moet halen, of is de bak daar te klein voor?

De bak is een juwel rio 110 (80x36x40) en heeft vrij veel planten, kienhout en een aantal rotsen. Verder zitten er een tiental neon tetra's en een tiental bijlzalmpjes in.

Hopelijk kunnen jullie helpen :)
 
Opzich had je voor een harmpje kunnen kiezen 1m2v
Ik zou zeggen kijk even naar het gedrag van het mannetje
Is de man heel erg opdringerig tenopzichte van de vrouwen zo ja plaats je een vrouw erbij
Als je een nieuwe vrouw wilt introduceren zal je ook je aquarium opnieuw moeten inrichten met een duidelijk splitsing doormiddel van een stuk kienhout/planten aan weerszijden zal je 2 koksnootjes of iets dergelijks moeten plaatsen als dat gedaan is kunnen je de cacatuoides 1m en 2 vrouw er tegelijk in doen zo geef je de 2 vrouwen de gelegenheid om een nieuw territorium te vormen.
 

Terug
Bovenaan