NO3 meter


FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
256
Leeftijd
63
Ik heb heel het internet al afgezocht maar bestaan er Nitraat meters (NO3) voor zoet water? Ik kom alleen maar meters regen voor zout water.
 
Zover ik weet niet voor hobbymatig gebruik. Wellicht wel in een dure prijsklasse maar dat durf ik niet te zeggen.
 
een ppm meter kopen dan kan je een inschatting maken aan de hand van de hoeveelheid voer je geeft
 
Jammer dat we die waarschijnlijk niet is. PO 4 meter voor zoet kom ik wel tegen. Ik vind juist de NO3 druppeltest van JBL de moeilijkste in te schatten kleur waarde. Anders was ik liever voor 2 meters (NO3 en PO4) gegaan ipv de druppel testen
 
een ppm meter kopen dan kan je een inschatting maken aan de hand van de hoeveelheid voer je geeft
Dan is het simpeler om even te bezien hoe lang je dieren nodig zijn om het voer op te maken. En of er nog restanten op je bodem blijven liggen. Zo'n meter wordt overigens vaker gebruikt om waterhardheden te bepalen en ook wel om je plantenvoeding te optimaliseren. Maar ook voor het laatste is het beter om naar je planten te kijken! Zij zijn je beste verklikkers! Voor NO3 bepaling heb je er niet echt veel aan. Maar er bestaan wel dergelijke meters maar die zijn voor ons gebruik onbetaalbaar. Hieronder zie je ook zo'n ding voor een aardig prijsje...
 
Jammer dat we die waarschijnlijk niet is. PO 4 meter voor zoet kom ik wel tegen. Ik vind juist de NO3 druppeltest van JBL de moeilijkste in te schatten kleur waarde. Anders was ik liever voor 2 meters (NO3 en PO4) gegaan ipv de druppel testen
Zelf had ik altijd de producten van Colombo het liefst. Ook al gezien de prijs maar ik meen dat je die metingen ook niet moet overdrijven. In onze bakken komt het echt niet zo heel precies.
 
Dan is het simpeler om even te bezien hoe lang je dieren nodig zijn om het voer op te maken. En of er nog restanten op je bodem blijven liggen. Zo'n meter wordt overigens vaker gebruikt om waterhardheden te bepalen en ook wel om je plantenvoeding te optimaliseren. Maar ook voor het laatste is het beter om naar je planten te kijken! Zij zijn je beste verklikkers! Voor NO3 bepaling heb je er niet echt veel aan. Maar er bestaan wel dergelijke meters maar die zijn voor ons gebruik onbetaalbaar. Hieronder zie je ook zo'n ding voor een aardig prijsje...
je kan er gewoon no3 mee meten als ik 140ppm water toevoeg en veel voer meet ik een week later 150ppm
 
Ja dat is dus wat ik bedoelde met een dure jongen. Zullen weinig binnen onze zoiets aanschaffen omdat de druppels prima volstaan.
 
Ik heb heel het internet al afgezocht maar bestaan er Nitraat meters (NO3) voor zoet water? Ik kom alleen maar meters regen voor zout water.
Hanna heeft er 1, te verkrijgen via watertesten.nl

Deze dus
 
Laatst bewerkt:
Hanna heeft er 1, te verkrijgen via watertesten.nl

Deze dus
Nou dat scheelt al 124,50 met die eerder genoemde dus ik wacht nog een paar tips af en dan betaal ik er 85 euro voor:pp
Nee geintje maar ja voor onze hobby denk ik dat zulke dure apparatuur niet nodig is en dat we prima met druppels uit de voeten kunnen.
 
Nou dat scheelt al 124,50 met die eerder genoemde dus ik wacht nog een paar tips af en dan betaal ik er 85 euro voor:pp
Nee geintje maar ja voor onze hobby denk ik dat zulke dure apparatuur niet nodig is en dat we prima met druppels uit de voeten kunnen.
Het is ook maar net wat je uit wilt geven aan de hobby natuurlijk.
Maar ik heb hem 2e hands kunnen kopen, soms moet je ook een Btje mazzel hebben
 
Bedankt allemaal voor het mee denken maar dat zijn idd prijzen die ik te heftig vind. Als zoiets net als veel meters van bv Hanna voor 70 a 80 Euro had kunnen kopen dan had ik het graag gedaan maar bijna 400 vind ik te gek. Dan blijf ik maar bij mijn JBL druppel test
 
Het is ook maar net wat je uit wilt geven aan de hobby natuurlijk.
Maar ik heb hem 2e hands kunnen kopen, soms moet je ook een Btje mazzel hebben
Ja dat scheelt flink denk ik maar goed voor zoet vindt ik het zelf een beetje over the top. Voor zeewater steekt de no3 veel nauwer en dan is zo een van Hanna vaak wel een leuke optie.
 

Terug
Bovenaan