Nitraat 50mg te hoog?


J

J66

Guest
Hai,

Ik heb een kruisbesmetting gehad en draai nu een omnipur kuur. in een bak waar ik de planten heb uitgehaald omdat deze door de omnipur werden aangetast

ik moet nog 2 dagen maar zit nu met een nitraat van ongeveer 50mg. moet ik onmiddellijk water verversen of kan ik nog 2 dagen wachten.

als ik water ververs heeft dit natuurlijk invloed op de verhouding omnipur/water.

de rest van de waarden lijken goed, nitriet is laag en amonia ook.
 
Voor de meeste vissen is dit wel de grens. Twee dagen zal denk ik niet zo n probleem zijn als je het mij vraagt als je niet gevoelige vissen hebt.
 
Guppen 1/2 of 1/3 water verversen? zit beetje met die kuur. maar ja beetje lood om oud ijzer waar ze aan sterven als het zo door gaat
 
Guppen 1/2 of 1/3 water verversen? zit beetje met die kuur. maar ja beetje lood om oud ijzer waar ze aan sterven als het zo door gaat
Zou de kuur afmaken en daarna verversen. Een nitraatgehalte can 50 overleven ze wel een paar dagon hoor;)
 
Ik had ff moeten meten voor ik de kuur begon, niet gedaan. weet niet precies hoelang ze hier al in zitten. aan de andere kant deed ik normaal gesproken iedere week een wissen van rond de 50 procent
 
Dan zal de nitraat denk ik niet al lang zo hoog zijn tenzij je kraanwater veel nitraat bevat maar deze waarden lijken me niet aan de orde.
 
Laatst bewerkt:
zeker niet langer dan twee weken. ik ga het gewoon maar even gokken tot donderdag dan
bedankt voor de reacties!
 

Terug
Bovenaan