Nikon D3200 of toch?


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,934
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Mijn ouders willen graag een nieuwe camera voor de vakantie, ik wil graag 1 voor aquarium foto's.

Wij kwamen uit op de nikon D3200 kit met zo'n standaard lens (kit).

Dan heb je (volgens mij) 2 opties;
AF-S DX 18-55 VR II of
AF-S DX 18-55 VR.

Prijs verschil is minimaal.

Ik ga ervanuit dat ik gewoon een leuk lensje is voor de huis, tuin en keukenfoto (vakantie foto's ed.). Ook denk ik dat ik hier wel redelijke totaaltjes mee kan schieten van mijn aquarium.

Maar kan ik met deze camera ook mijn redelijk bewegelijke vissen scherp in beeld brengen? En details van mijn koralen fotograferen?

Of is er misschien een betere camera voor rond de 300-350 euro? Canon of Sony bijv.?

Hij moet hieraan voldoen;
-een lens erbij
-tot E350,-
-redelijke aquarium foto's (sowieso totaaltjes)
-mooie foto's uiteraard
-geschikt voor ''huis, tuin en keukenfoto's'' maar ook voor mooie natuurfoto's bijvoorbeeld.
-beetje handelbaar zodat wij niet steeds in de handleiding moeten kijken als wij een keer een foto willen maken ;).

Ik hoor graag van jullie :)!

Gr,
Niels
 
Niels, als je een kitlens bij de camera koopt is het meest wel goede kwaliteit, maar omdat hij standaard mee verkocht wordt natuurlijk niet van de kwaliteit als een losse lens. En met 55mm ben je al snel aan het eind.
Ik heb destijds een canon eos 1100 gekocht met 18/55 kitlens, en binnen een maand een 55/250mm zoomlens erbij.


VR II is volgens mij betere, nieuwere uitvoering. Dit zou je na kunnen kijken op internet.

Vraag jezelf, en je ouders, af of je wel echt een DSRL nodig hebt, anders kan je net zo goed investeren in een goede compactcamera met bijna dezelfde mogelijkheden als een spiegelreflex.
Want als je een spiegelreflex hebt, kom je er dan achter dat je qua bereik niet genoeg hebt aan een bepaalde lebns, en aan de stndaardflitser ook al niet.

Voor mooie scherpe aqua foto's kom je toch ook alweer richting een Macro lens. En die zijn, mits goede kwaliteit, ook niet goedkoop.
 
Okey, dat idee had ik ook al een beetje.

Heb je een goede suggestie voor een compact camera? Ik ga nu zelf ook even zoeken ;).

EDIT-

Canon Powershot SX700 HS;
16,1 mega pixel
30x optische zoom
Fwaarde 3,2-6,9
ISO bereik 3200
Sluitertijd 15 - 1/3200 seconde
Formaat sensor 1/2.3 inch
Prijs; E259,-

Sony Cybershot DSC-HX50V;
20,4 megapixel
30x optische zoom en 120 digitaal
min/max brandpuntafstand 24mm tot 720mm (minimale scherpstel afstand 5cm)
iso 80-12800
sluitertijd 1/1600 tot 4sec.
Prijs; E239,-

Deze 2 had ik net gevonden.
 

Terug
Bovenaan