Nigel's Forest scape 128L


Prachtig idd! Vissen staan er mooi op hoor!
 
Wat details aangebracht op de bomen.

Ik denk dat ik met wortels iets mooier vind maar het zit dicht bij elkaar.

Wat vind jij?

met wortels
37293632040_bdf75fc65b_k.jpg
forest scape day 65 128l by Nigel H, on Flickr

zonder wortels
36764433124_fecfcce6da_k.jpg
forest scape 128l day 60 p4 by Nigel H, on Flickr
 
Persoonlijk zou ik zeggen zonder. Oogt een stuk relaxter en natuurlijker dan met de extra wortels. Dit maakt het, maar is ook wel persoonlijk denk ik, wat minder natuurlijk/drukkig/weet niet goed hoe ik het moet noemen. Dat gevoel dat je iets mist, maar niet kan benoemen wat precies maar dan als in je teveel hebt, als dat logisch klintk?!

Je scape ziet er daarentegen wel supergaaf uit! :thumbs: Mag ook gezegd worden!
 
Ja blijft een geweldige scape.
Was zelf onderling de foto's aan het vergelijken en ben van de zelfde mening als Mike die toevallig ondertussen al een reactie heeft gegeven!
 
Persoonlijk zou ik zeggen zonder. Oogt een stuk relaxter en natuurlijker dan met de extra wortels. Dit maakt het, maar is ook wel persoonlijk denk ik, wat minder natuurlijk/drukkig/weet niet goed hoe ik het moet noemen. Dat gevoel dat je iets mist, maar niet kan benoemen wat precies maar dan als in je teveel hebt, als dat logisch klintk?!

Je scape ziet er daarentegen wel supergaaf uit! :thumbs: Mag ook gezegd worden!

Ja blijft een geweldige scape.
Was zelf onderling de foto's aan het vergelijken en ben van de zelfde mening als Mike die toevallig ondertussen al een reactie heeft gegeven!

Bedankt voor jullie complimenten. Ik ga toch wel voor de wortels maar ik ga er wel een paar weghalen. Dus een compromis kan je zeggen haha!

Het zijn trouwens paastakken (krulhazelaar). Zijn niet giftig voor vogels voor de rest weinig bekend over in aquariums. Ben benieuwd hopelijk tref ik niet een keer al mijn garnalen/slakken/vissen dood aan. Ik controleer iig of het goed hard blijft. Soms moet je een beetje risico nemen he :)
 
Bedankt voor jullie complimenten. Ik ga toch wel voor de wortels maar ik ga er wel een paar weghalen. Dus een compromis kan je zeggen haha!

Het zijn trouwens paastakken (krulhazelaar). Zijn niet giftig voor vogels voor de rest weinig bekend over in aquariums. Ben benieuwd hopelijk tref ik niet een keer al mijn garnalen/slakken/vissen dood aan. Ik controleer iig of het goed hard blijft. Soms moet je een beetje risico nemen he :)
Uitproberen hoort er ook bij! Hoop voor je dat het goed gaat!
 
Ik ga dan weer voor de plaat met wortels, net iets mooier aangekleed.
 
Ik zelf vind het zonder wortels mooier, ziet er wat rustiger uit, als ik het met wortels zou doen zou ik op die wortels iets van laag blijvende mos plakken zodat het weer wat afsteekt maar dan moet het wel donker groene mos zijn en niet dat fris groen.

Dit is natuurlijk wel een klus dus zou dan denk ik toch maar voor zonder gaan :D
 
Ik zelf vind het zonder wortels mooier, ziet er wat rustiger uit, als ik het met wortels zou doen zou ik op die wortels iets van laag blijvende mos plakken zodat het weer wat afsteekt maar dan moet het wel donker groene mos zijn en niet dat fris groen.

Dit is natuurlijk wel een klus dus zou dan denk ik toch maar voor zonder gaan :D

Ik zat te denken om wat weeping mos kleine plukjes te plakken op de bomen. Eerst het waterniveau verlagen natuurlijk. Maar weeping mos is wel wat frisser groen. Fissidens fontanus wordt te lang denk ik voor op de bomen.
 
Het begint al steeds meer vorm te krijgen, goed bezig.
 
Ik zat te denken om wat weeping mos kleine plukjes te plakken op de bomen. Eerst het waterniveau verlagen natuurlijk. Maar weeping mos is wel wat frisser groen. Fissidens fontanus wordt te lang denk ik voor op de bomen.
Ja denk ook wel dat weeping mos de beste keuze is, misschien aan de binnenkant plakken van de bomen naar de kant van het pad zodat het lijkt alsof het mos is gaan groeien door de zon die de hele dag ertussen door schijnt :D
 
Ik zat te denken om wat weeping mos kleine plukjes te plakken op de bomen. Eerst het waterniveau verlagen natuurlijk. Maar weeping mos is wel wat frisser groen. Fissidens fontanus wordt te lang denk ik voor op de bomen.

Ja ik mis eigenlijk ook wel het 'bladeren aan bomen' effect bij jouw prachtige bak!
 
Ja ik mis eigenlijk ook wel het 'bladeren aan bomen' effect bij jouw prachtige bak!

Net even geprobeerd om wat mos aan de wortels te binden dat was niet zo mooi. Volgende waterwissel zal ik wat op de bomen lijmen.
 
Wow, mooi allemaal! De vissen, de takken, de wortels erbij, supermooi allemaal!
 
Ontzettend mooi!

ps zonder wortels vind ik ook rustiger ogen als ik eerlijk ben. Dan krijg ik echt een idee dat ik in het bos loop.
 
Ik zou het ook zonder wortels doen.
En wel hierom: als je er een afbeelding van een bos achter plaatst krijg je een mooie natuurlijke 'blending'. En daar gaat het om, bij aquascapen.
Ben zo vrij geweest om je foto te gebruiken (tja, vakantie en veel vrije tijd)

FORR.jpg
 
Ik zou het ook zonder wortels doen.
En wel hierom: als je er een afbeelding van een bos achter plaatst krijg je een mooie natuurlijke 'blending'. En daar gaat het om, bij aquascapen.
Ben zo vrij geweest om je foto te gebruiken (tja, vakantie en veel vrije tijd)

Bekijk bijlage 83178

Mooie photoshop! Had mijn bak die diepte maar :D
 
Wauw ik zou inderdaad zo'n bos achtergrond doen... ziet er nog mooier uit!
 
Het mos is flink gegroeid op de lava stenen. Daarnaast nog wat mos met lijm aangebracht op de stammen. Niet heel blij met het resultaat. Binden met visdraad oid was veel mooier geweest.. nu heel lastig door de bomen die omhoog staan in de bak. Eruit halen wordt een enorme bende dus dat gaan we niet doen. Toch denk ik dat het mos met lijm beter is dan geen mos.

 
Wat adembenemend mooi!
 
Ja super hoor en als het mos straks aanslaat op de stammen is het gelijk weer een ander zicht!
 
Wat adembenemend mooi!

Bedankt!

Ja super hoor en als het mos straks aanslaat op de stammen is het gelijk weer een ander zicht!

Thnx. Ik ben ook heel benieuwd hoe het mos zich gaat ontwikkelen op de stammen. Ik hoop een mooi hang effect het is weeping mos.
 
Schitterende bak, de Tetra's steken zo prachtig af tegen je scape.
 
Schitterende bak, de Tetra's steken zo prachtig af tegen je scape.

Dankje ik vind ze ook prachtig. Ik hoop in mijn nieuwe scape dat de brigittae boraras ook mooie kleuren gaan vertonen. In de winkel hebben ze maar weinig kleur.
 
Dankje ik vind ze ook prachtig. Ik hoop in mijn nieuwe scape dat de brigittae boraras ook mooie kleuren gaan vertonen. In de winkel hebben ze maar weinig kleur.
Bij mij kwamen ze prachtig op kleur toen ze eenmaal thuis had, ben er dus niet bang voor! Zullen er niet zo uitknallen als de blauwe lijn van je tetra's, maar zijn zeker hele leuke visjes
 
Bij mij kwamen ze prachtig op kleur toen ze eenmaal thuis had, ben er dus niet bang voor! Zullen er niet zo uitknallen als de blauwe lijn van je tetra's, maar zijn zeker hele leuke visjes

Mooi om te horen! :D Ik zat te twijfelen tussen deze en de vuurzalmpjes. Aangezien deze net iets kleiner blijven passen ze beter in mijn ada 45p.
 
Mooi om te horen! :D Ik zat te twijfelen tussen deze en de vuurzalmpjes. Aangezien deze net iets kleiner blijven passen ze beter in mijn ada 45p.
Kleinere visjes betekend gewoon een grotere school. Gaver om te zien en de vissen voeler zich fijner :D Win-win
 
Heb net heel je topic bekeken en dikke chapeau hoor Nigel dit is nu al zo mooi en wat gaat dat geven als het af zal zijn.
Ik weet zeker dat er hier veel jaloers op zullen zijn en misschien wel dit willen gaan nabootsen.:thumbs:
 
Heb net heel je topic bekeken en dikke chapeau hoor Nigel dit is nu al zo mooi en wat gaat dat geven als het af zal zijn.
Ik weet zeker dat er hier veel jaloers op zullen zijn en misschien wel dit willen gaan nabootsen.:thumbs:

Dankjewel! Ik ben ook benieuwd hoe het zich nog verder gaat ontwikkelen. Zelf geniet ik enorm van de bak. Als ik verder mensen kan inspireren is dat alleen maar mooi meegenomen. :) Voor iedereen is zoiets mogelijk het is tenslotte ook mijn eerste forest scape.
 
Dankjewel! Ik ben ook benieuwd hoe het zich nog verder gaat ontwikkelen. Zelf geniet ik enorm van de bak. Als ik verder mensen kan inspireren is dat alleen maar mooi meegenomen. :) Voor iedereen is zoiets mogelijk het is tenslotte ook mijn eerste forest scape.
En je 2de wacht ook al om eraan te beginnen had ik toch gelezen.:stars:
 
En je 2de wacht ook al om eraan te beginnen had ik toch gelezen.:stars:

Ja zeker maar dat is een kleiner bakje. Die ga ik vullen over anderhalve week. Zin in! :D
 

Terug
Bovenaan