Nieuwe vissen dood binnen 24 uur


Hoezo,tijdje weg? o, zie het 8-2012.
Dan Excuus,dat ik bot was.
Ik las ,wat jij ZEI,verkeerd.

Die antwoorden blijf je geven,omdat mensen nog steeds verkeerde informatie krijgen,van die zaken.
 
Garak zei:
Was een tijdje weg en het valt me bij terugkomst op dat er nog steeds dezelfde antwoorden gegeven moeten worden.
Dus helemaal geen pleidooi voor door laten 'otteren' maar een compliment voor het geduld van vaste forum bezoekers om steeds hetzelfde verhaal te moeten houden.
'Moeten' is een groot woord. Niemand is verplicht om te antwoorden :)
 
Mijn vraag is: Vind een mens het fijner wonen in een heel klein huis...of in een groter huis ;)
 
Klein huis.
Minder onderhoud.
Ben van 6 kamers naar 4 gegaan.
 
Ja, Corry was het zat,dat trappenlopen.
Huis schoonhouden.
Nu alles gelijk vloers.Met lift.
 
@Jones moet inderdaad niet, maar de betrokkenheid is bij de meeste gelukkig nog zo groot dat ze het toch steeds weer doen.
Soms met effect en soms met teleurstelling zonder effect.
 
Daar kan ik volledig in meegaan, Garak.
 
Nou allemaal,
Leuke ontvangst.
Jullie jagen me inderdaad op zo'n manier wel weg.

En actie ondernemen?
Natuurlijk doe ik dat wel. Maar het is nu zondag, en dan is de winkel dicht. En morgen ook.
Dus Dinsdag op z'n vroegst kan ik in de winkel om verder advies vragen.

En voor degene die wel serieuze antwoorden hadden, dank je wel.
En of ik hier nog weer een bericht ga posten?
Daar ga ik echt nog over nadenken na al die onzinnige opmerkingen.

Groeten Wilma.
P.s. ik ben een zij, en geen hij
 
Ik zou toch nog eens nadenken of je wel advies wilt van die dierenwinkel, als die je heeft vermeld dat die 'kakatoe' cichlide zou passen bij de rest van je bestand. Je bent thuisgekomen met een Apistogramma cacatuoides (tenminste, dat vermoed ik), terwijl je al kersenbuikjes had. Geen goed idee helaas en als de winkelier dit heeft goedgekeurd is het een prutser, punt.

Deselniettemin is het natuurlijk te hopen dat het allemaal goedkomt.

~ Ivo
 
Gelukkig ben je er nog Wilma.

Ik snap ook niet helemaal waar de reacties over jou in dit topic vandaan komen, maar dat heb ik hier op t forum wel vaker.

Ik hoop dat je actief blijft.

Even over de informatieverstrekking bij de winkel, die is nogal verkoopgericht dus heb je doorgaans niet veel aan.
Je kan beter je idee�n en plannen eerst hier voorleggen en dan op eventuele aankopen overgaan.
Veel leden hier hebben het beste met jou en je vissen voor en zullen je dus de informatie geven in het belang van de vis en niet van hun portemonnee.
 
Een winkel die je dat allemaal verkoopt die zou ik dus niet op advies vragen. Tenzij de winkelier er niets aan kon doen en jij gewoon wat hebt aangewezen wat je wilde hebben. Maar dan had de verkoper nog kunnen informeren naar je bakmaat en medebewoners. Want ik neem aan dat je niet alles tegelijk kocht.

Wat heb je nog meer in de bak zitten?
 
Dan, zaten wij in het verkeerde bootje.

weet je wat,ga schiften. Goeie links,puin rechts, en die gooi je weg.
Met wat je overhoud moet het goed komen,toch.

En,wegjagen doen we niemand hoor.
Maar,wil je dan liever dat we stroop smeren,waar je ook niets aan heb.?
 
Rikkert zei:
Even over de informatieverstrekking bij de winkel, die is nogal verkoopgericht dus heb je doorgaans niet veel aan.
Je kan beter je idee�n en plannen eerst hier voorleggen en dan op eventuele aankopen overgaan.

Niet elke winkel is zo. En doorgaans verstrekt de klant ook geen goede gegevens. Bv hoe groot is u bak meneer/mevrouw. En dan gaan de handen uitelkaar ja zoiets, maar het kan ook zoiets zijn. Dan denk je dus vaak dat het om een 60cm bak gaat en blijkt het uiteindelijk om een 30cm bakje te zijn. En zo zijn er nog vele voorbeelden.
 
Een vrouwlijke bloedzuiger dan ;)
 
sorry, ik had voor het woord verkoopgericht ook doorgaans moeten zetten.
 
Dracula zei:
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Ik weet nu wel genoeg.
Wat mij betreft mag dit topic beeindigd worden
Ben toch wel nieuwsgierig wat je dan hier geleerd hebt?
 
Hey Wilma laat je niet ontmoedigen meid. Jij probeert achter de oorzaak van je vissterfte te komen en dat is heel goed van je ! Nu is het best moeilijk om daar zo een antwoord op te geven omdat we de vissen en hun gedrag niet hebben kunnen zien. Nu is het een soort ongeschreven regel dat je per cm vis 1 liter water rekent. Dus een vis tot 5 cm heeft 5 liter water nodig. Jij kunt dan zelf uitrekenen of je er teveel vis in hebt zitten of niet . Verder is het zo dat er vissen zijn die absoluut hun eigen plekje /territorium opeisen in een bak . Nu is het zo dat de ciclyden soort als de kersenbuik dat vrij agressief naar andere vissen opeist. Het verjagen en najagen van de kersenbuik kan zoveel angst/ stress bij andere soorten geven dat ze ziek worden of in het ergste geval dood gaan. Dus stel je stopt teer ciclyden soorten bij elkaar die elkaar constant bedreigen dan wint de sterkste. Dit zou ook de rede geweest kunnen zijn van het doodgaan van je eerste mannetje. Moet wel zeggen dat binnen een dag erg snel is maar misschien was deze groep in de winkel al zwak. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
 

Terug
Bovenaan