nieuwe start... waar te beginnen???


PeterBr

New member
Lid geworden
10 januari 2019
Berichten
4
Leeftijd
64
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een klein aquarium met wat kleine vissen en garnalen, 24 graden, intern filter. Alles doet het prima zonder te veel toevoegingen en ingrijpen. Voor mijn woonkamer wil ik een groter aquarium kopen van ongeveer 300 - 400 liter en mijn enige wens is eigenlijk een externe filterunit...dat laat mij alle vrijheid het aquarium leuk in te richten. Ik wil het niet te gecompliceerd maken, dat kan altijd nog, maar ik denk te beginnen met de bekende bijlzalmpjes, kardinaal tetra's en wat grondels. uiteraard mijn huidige visjes (rasbora's) en de garnalen ook.
Voor een nieuwe set ben ik aan het kijken naar de Oase Highline serie maar er is zo veel dat het me duizelt...(Aquatlantis b.v.)

Zijn er vanuit het forum opmerkingen op mijn plannen ?? (merkaanbevelingen zijn misschien niet toegestaan)Suggesties?

Dank bij voorbaat !!
 
Ik weet dat de Aquatlantis Fusion een mooie bak is en die hebben diverse leden ook staan. Zie ook het fotoalbum van Biljoenblik.
 
Ik weet dat de Aquatlantis Fusion een mooie bak is en die hebben diverse leden ook staan. Zie ook het fotoalbum van Biljoenblik.
De Fusion is inderdaad mooi maar is ontworpen voor een intern filter. Als ik dat vergelijk met b.v. de Oase Highline, met droogkamer en bodem doorvoer, kun je volgens mij alles veel netter en beter regelen met het externe filter.... of is dat niet zo??
 
Ik heb ook een aquatlantis maar dan de excellence-lijn. Buiten de afwerking geen verschil met fusion. Heel tevreden over, de interne filter heeft de winkel gewoon overgenomen. De inlaatbuis zit wat verstopt achter de planten en de spraybar zie je ook haast niet.
Inderdaad geen doorvoer hierin maar de kap is wel stevig en mijn planten doen het goed onder de standaard led.
Zie fotoalbum.
 
Je kan ook een bak laten bouwen door een aquariumbouwer en dan kleed je hem helemaal zelf aan zoals jij wil vaak is dat nog stukken goedkoper ook dan een kant&klaar meubel en je bent niet gebonden aan vaste maten of een spuuglelijk meubel
 
De Fusion is inderdaad mooi maar is ontworpen voor een intern filter. Als ik dat vergelijk met b.v. de Oase Highline, met droogkamer en bodem doorvoer, kun je volgens mij alles veel netter en beter regelen met het externe filter.... of is dat niet zo??

Volgens mij is Oase de enige fabrikant die bakken met droogkamer en bodemdoorvoer levert. Of je komt bij de zeewater balken terecht....

Denk dat maatwerk dan niet eens zo'n slechte optie is
 
Nou dat maatwerk goedkoper is betwijfel ik. Als je tenminste een goede kwaliteit wil.
Ik heb de Fusion150 staan met 2 externe filters. De standaard meegeleverde filters, Biobax in geval vd Aquatlantis) moet je er niet eens inhangen. Leveren ze los mee. Je kunt ze ook gelijk laten voorzien van een bodemdoorvoer, dit zag ik op Facebook voorbijkomen.

Voor de Fusion 150 heb ik €1500 betaald, excl. de filters enzovoort. En ik had ook prijzen opgevraagd voor eigenbouw bij bouwers maar dan kwam ik met mijn wensen behoorlijk duurder uit.
 
De eheim incpiria's hebben ook een droogkamer en bodem doorvoer. Er is een nieuwe versie uit, dus de ouden worden steeds goedkoper.
 
En ik had ook prijzen opgevraagd voor eigenbouw bij bouwers
Voor circa 750 heb je een bak van jou formaat + meubel + kap, de verlichting moet je er dan nog wel in maken.
 
Nou dat maatwerk goedkoper is betwijfel ik. Als je tenminste een goede kwaliteit wil.
Ik heb de Fusion150 staan met 2 externe filters. De standaard meegeleverde filters, Biobax in geval vd Aquatlantis) moet je er niet eens inhangen. Leveren ze los mee. Je kunt ze ook gelijk laten voorzien van een bodemdoorvoer, dit zag ik op Facebook voorbijkomen.

Voor de Fusion 150 heb ik €1500 betaald, excl. de filters enzovoort. En ik had ook prijzen opgevraagd voor eigenbouw bij bouwers maar dan kwam ik met mijn wensen behoorlijk duurder uit.

Met maatwerk kun je via aliexpres je verlichting aanschaffen en de filters haal je van marktplaats en de dekruiten laat je meeleveren met je bak, dan ben je aanzienlijk goedkoper uit als een compleet meubel waarbij je de helft toch eruit sloopt/wegdoet en dus weggegooid geld is.
 
Ik denk dat ik voor een ciclyde aquarium ga. Daar ga ik proberen veel over te vinden... iets waar ik rekening mee moet houden??
 

Terug
Bovenaan