Nieuwe start 80x80x110 Reef Tank


Haha ja er is zat te vinden idd.... nu snap ik ook waar je de Alfa vandaan hebt, haha!

Mooi spul idd.... dat is inderdaad het folie! Ik vind het geweldig. Zojuist nog iets in me opgekomen en gelijk maar een bestelling gedaan.... hopelijk volgende week binnen en ook dit high tech dingetje installeren en configureren.... haha!
 
Vandaag ook een gestart gemaakt met het opbouwen van het rif! Het worden 3 losstaande rif pilaren die als het ware in elkaar draaien. Een hoop gepuzzel maar het resultaat gaat zeker uniek worden.

6217CE69-6B61-4D8E-B191-C5F6EBDAC17F.jpeg


774B80C4-3B3B-4F56-B568-80F6D886F66A.jpeg
 
Ziet er veelbelovend uit Roel.
Thanks John!

Gezien ik nog veel ideeen met plexiglas heb en de levertijd toch soms wel lang is heb ik maar een k40 laser cutter besteld.... haha! Ik heb daarbij gelijk wat upgrades besteld zoals een arduino controller om precizer te kunnen snijden en andere software te gebruiken.

s-l1600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kinder dingetje xD

Heb hier op m’n werk een 100w CO2 laser staan, tot .1 mm nauwkeurig.
En de software slikt 2D CAD tekeningen wat het makkelijker maakt
 
Kinder dingetje xD

Heb hier op m’n werk een 100w CO2 laser staan, tot .1 mm nauwkeurig.
En de software slikt 2D CAD tekeningen wat het makkelijker maakt
I know.... maar voor de hoeveelheid die ik nodig heb ga ik echt geen hoge kosten maken haha, en vond het wel leuk om deze uit te proberen.

Dat maakt het zeker makkelijker maar dat is een apparaat van 8k tegenover 400 haha!
 
Vandaag ook de “tv steun” binnen gekomen welke ik ga gebruiken om een kantaakbaar control center te maken..... hierop zal een scherm geplaatst worden en verschillende led switches om het eea in en uit te schakelen! Daarnaast zullen er digitale temp schermpjes in komen met wat verschillende metingen Haha!

Maar gelijk aan de slag gegaan om het geheel passend en werkbaar te maken!

6BB59D72-4D53-4992-B293-9FDBBF94BE31.jpeg


3DB7816A-4605-48FC-B995-5407B0AC28A0.jpeg


5B439C8E-402C-4BB0-8BE8-2F96E99A35C6.jpeg
 
Als nieuweling hier dit topic helemaal gelezen en dan wordt je toch nieuwsgierig na hoe het eind resultaat gaat worden.
Alles ziet er tot nu toe zo strak en kundig uit, gaaf hoor :petjeaf:
 
Nog een vervroegd Kerstkado dus Roel:D:D
Haha kerst moet nog komen John.... dit was denk ik alvast voor Sinterklaas.

Als nieuweling hier dit topic helemaal gelezen en dan wordt je toch nieuwsgierig na hoe het eind resultaat gaat worden.
Alles ziet er tot nu toe zo strak en kundig uit, gaaf hoor :petjeaf:
Welkom hier! Haha ik en meerdere leden van dit forum zullen wss erg benieuwd zijn!

Haha, lekker creatief. Jou kennende gaat dit ook allemaal automatisch kunnen kantelen straks of?
Haha uiteraard! Zie hier een voorbeeld filmpje wat ik gisteren even snel heb gemaakt, de beugel zal tegen de bovenkant bevestigd worden.

 
Toch jammer dat het display niet uitschakelt als de unit boven een hoek van 45 graden komt en bij het openen dus aanspringt, zo is het een beetje waste of energy hahaha
 
Bedankt! Het is geweldig om te zien inderdaad dus ik ben ook gelijk met het design begonnen om het control panel straks te laser snijden. Vandaag ook mijn k40 binnen gekomen dus daar kunnen we binnenkort mee aan de slag, heel even wachten nog op mijn Gerbil upgrade en laserkop met lichtkoeling.

WhatsApp Image 2018-10-26 at 21.52.59.jpeg
 
Vraag mij toch af hoe die electronica het gaat houden in zo’n vochtige zoute (corrosief) omgeving.......
 
Vraag mij toch af hoe die electronica het gaat houden in zo’n vochtige zoute (corrosief) omgeving.......
Als alles uiteindelijk klaar is zal het control panel in een afgesloten ruimte zitten, zodra deze inklapt klappen er deurtjes mee die ervoor zorgen dat hij spatwater/condens proof is.
 
Vandaag maar eens serieus aan de slag gegaan met de k40 laser cutter.... wat een verdomd verslavend spul is dat ding! Net zoals je zei Jan... geweldig!! Na was zaken in orde gemaakt te hebben en afgesteld konden we aan de slag met een ontwerp.... dus.... wat doe je dan?!? Je start met het kastje waar de controller van je Apex COR20 in komt haha!




COR20.jpeg
 
Roel houdt eigenlijk niet van vissen, hahaha!
Haha jahwel!! Ik vind vissen geweldig.... daarom dit weekend rif afmaken zodat er volgende week water in kan!

Hieronder nog een kleine update:
- Logo van Neptune Systems netjes ontworpen en kunnen laser snijden
- Bezig met frag holders voor eventueel in het aquarium of sump. Daarbij even interesse peiling gedaan op internet of hier interesse naar is.... op dit moment rond de 30 aanvragen en ze blijven binnen komen. Daarnaast in overleg met een winkel om custom plateaus te ontwerpen voor hun stekken en frags. (ik ga de holders ook met fluor acrylaat leveren voor dat extra stukje licht in de bak)



Neptune Systems Logo.
WhatsApp Image 2018-11-01 at 21.28.40.jpeg


WhatsApp Image 2018-11-01 at 21.28.39.jpeg


Eigen ontwerpen frag holders (1 van de vele die gaan komen)
WhatsApp Image 2018-11-01 at 01.26.03(1).jpeg


WhatsApp Image 2018-11-01 at 01.26.03.jpeg


En een voorbeeld van hoe ze straks leverbaar zijn.
Frag.PNG
 
Roel gaat bijklussen naast de bak om zo de kosten een beetje te kunnen drukken:D:D. Misschien zijn die kunststof vissen ook wel een gat in de markt Roel want die zijn goedkoop in onderhoud en "leven" heel lang;)
 
Het is absoluut indrukwekkend hoor!
Dankjewel!

Nog geen koraal in z’n bak maar verwacht al wel te kunnen stekken xD
Haha ja je moet alles op voorhand hebben.... heb op dit moment ook 101 bestellingen gekregen via FB van mensen die interesse hebben....!

Roel gaat bijklussen naast de bak om zo de kosten een beetje te kunnen drukken:D:D. Misschien zijn die kunststof vissen ook wel een gat in de markt Roel want die zijn goedkoop in onderhoud en "leven" heel lang;)
Haha dat is een optie.... kan ik ze met visdraad ophangen!

Maaaaar..... we hebben een rif dus volgend weekend ga ik de bak vullen. Het zijn 3 losstaande rif pilaren geworden die als het ware om elkaar heen draaien.

WhatsApp Image 2018-11-04 at 22.43.10(1).jpeg


WhatsApp Image 2018-11-04 at 22.43.10(2).jpeg


WhatsApp Image 2018-11-04 at 22.43.10(3).jpeg


WhatsApp Image 2018-11-04 at 22.43.10(4).jpeg


WhatsApp Image 2018-11-04 at 22.43.10(5).jpeg


WhatsApp Image 2018-11-04 at 22.43.10.jpeg
 

Terug
Bovenaan