Nieuwe start 80x80x110 Reef Tank


Toch terug aan de slag gegaan ?
Haha ja het bleef toch kriebelen en heb toen een reefer 170 aangeschaft! Na deze up and running te hebben toch erachter gekomen dat een kleine bak met weinig techniek niks voor mij is.

Dat is helemaal nieuw voor ons Roel;)
Hahaha ja John, ik denk kan het altijd even proberen!

Voor nu stop ik met de sump en ga beginnen met het leidingwerk.

DE713FEE-2551-4781-B0A2-306634F96095.jpeg


3A95DC1F-AAE9-4B42-916B-D92F1E2457C2.jpeg


D6BC9EFA-665F-4436-A914-151AC858D083.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit, maar die schotjes tussen de overloop in de sump gaat dat geen problemen geven met ophoping van vuil en zo en dit dan tot on controleerbare nitraat en mischien fosfaat waarden gaan lijden.
 
Ziet er mooi uit, maar die schotjes tussen de overloop in de sump gaat dat geen problemen geven met ophoping van vuil en zo en dit dan tot on controleerbare nitraat en mischien fosfaat waarden gaan lijden.
De schotjes zullen nog aan alle zijden worden afgekit waardoor er geen kiertjes en naden zullen zijn maar goed opgemerkt, dankjewel!!
 
Haha ja als je heeeeel duidelijk bent tegen Alexa dan zal ze al je commando’s uitvoeren! En voordeel is idd dat ze altijd terug praat!

Zoooooo..... sump ruimte beetje verder kunnen afronden! Hopelijk 1 deze dagen het pvc binnen en kunnen we weer aan de slag.

Bekijk bijlage 257335

Bekijk bijlage 257336

Bekijk bijlage 257338

Bekijk bijlage 257337
Mijn vrouw praat ook altijd terug. Of dit een voordeel is? Daar zijn de meningen verdeeld over...
 
Eerste deel van de deksel was al klaar maar deze zal aangepast worden en de deksel zal grijs worden. Daarbij word de voorkant ook vervangen voor grijs om het kloppend de maken.

30CAF79B-A973-474E-B65A-8587430F36F2.jpeg


CA04BF8F-EFC0-4529-A7E7-FAD9D03FDE19.jpeg
 
Vind wit ook wel clean. Is minder opvallend en matcht met de rest.
 
Wat het allemaal is weet ik niet Roel maar Oranje knalt eruit;)
 
Haha sorry! Neeeeeeee geen interventie!! Snik....

Vandaag aan de gang gegaan met custom sump deksel en ben er blij mee!

9E3887A7-475D-4613-ADAE-E9411209762E.jpeg


7DBEC559-2F6B-4096-9E03-2A2185B0EAEE.jpeg


9855DB97-4419-47AE-B9F6-B884C15B5785.jpeg
 
Erg knap gedaan Roel. Als de bak zelf net zo mooi wordt als de buitenkant en de techniek dan word het een hoogstandje:thumbs:
 
Super bedankt John! Ben er zelf ook erg blij mee..... sump bij deze afgerond! Op naar her rif en PVC!

AF!!

A6FE9BC6-95CA-4F8F-B431-97C6D692DF20.jpeg
 
Haha het is zeker zonde als je er niks van ziet maar daarentegen wil je niet altijd alle techniek zien dus ben in overleg over iets nieuws wat op de markt komt, tenminste, het is er al alleen redelijk prijzig!

Link: (je kan erop klikken)
 
Ik zat ook aan zoiets te denken.
Er is ook glas wat je ondoorzichtig kan maken.
 
Klopt, LCD glas of smart glas genoemd alleen particulier bijna niet aan te komen en verschrikkelijk duur helaas.
 
Foto overdag toch net wat mooier op kleur!

B0FBBEFF-4EBC-4E2D-8579-F5D485CFDE10.jpeg
 
Okay, mee eens! Stuk strakker dan het witte. Dat glas wat dirk benoemd zat ik ook aan te denken. Dat met touch gefrost kan worden
 
Erg mooi Roel.

Gezien je zat zout ervaring hebt... Hoe ga je dit allemaal schoon houden over een paar jaar ? :D. Ik erger me helemaal groen geel aan al dat zout overal.
 
Okay, mee eens! Stuk strakker dan het witte. Dat glas wat dirk benoemd zat ik ook aan te denken. Dat met touch gefrost kan worden
Ja ik vind hem persoonlijk niet ook een stuk strakker. Klopt alleen ik heb nu een aantal offertes liggen voor Wifi gestuurd glas.

Erg mooi Roel.

Gezien je zat zout ervaring hebt... Hoe ga je dit allemaal schoon houden over een paar jaar ? :D. Ik erger me helemaal groen geel aan al dat zout overal.
Haha dat zien we dan wel..... een paar jaar is veel voor mij he! Ik denk dat ik dan zomaar eens weer een andere bak kan hebben!
 
Haha beetje schoonmaken hoort er bij! Komop!!

Maar na lang wachten is daar dan ook de Alexa Support for Apex Fusion..... ik vind het geweldig!

 
Wauw wauw wauw!

Mag ik vragen waarvan die sump deksel is gemaakt en hoe je dat gedaan hebt/waar je dat hebt laten doen?
 
Wauw wauw wauw!

Mag ik vragen waarvan die sump deksel is gemaakt en hoe je dat gedaan hebt/waar je dat hebt laten doen?
Sump deksel is gemaakt van 2 x 3mm plexiglas. Deze heb ik op elkaar gelijmd zodat ik een sterke deksel heb en 2 kleuren. Daarbij ook zodat ik op het oranje gedeelte makkelijk deksels kan leggen.

Ik heb het design zelf gemaakt in een 1 op 1 photoshop tekening en heb deze later lasersnijden bij laserbeest.
 

Terug
Bovenaan