Nieuwe start 80x80x110 Reef Tank


Dat lijkt wel heel erg op een 100w laser wat je daar hebt staan..
Dacht dat je een schattig dingetje had? :p
 
Dat lijkt wel heel erg op een 100w laser wat je daar hebt staan..
Dacht dat je een schattig dingetje had? :p
Haha is het een 130W laser met beweegbaar bed etc etc.....

Ik heb het schattige dingetje nog staan om nieuwe designs te maken alleen de "bestellingen" lopen uit de hand dus ik heb een ietsiepietsie groter apparaat besteld. Hopelijk begin volgend jaar binnen :p
 
Succes Roel! Gaaf dat t zo uit de hand loopt!
 
Haha is het een 130W laser met beweegbaar bed etc etc.....

Ik heb het schattige dingetje nog staan om nieuwe designs te maken alleen de "bestellingen" lopen uit de hand dus ik heb een ietsiepietsie groter apparaat besteld. Hopelijk begin volgend jaar binnen :p
Had laatst een leuke met 10mm PMMA :p
A0D71B8A-B0F1-46CE-B51C-B48C7B0AF1A7.jpeg

Wel gaaf, kan je ook alles wat sneller snijden omdat je meer vermogen hebt..
Scheelt best in de arbeidstijd
 
Haha thanks allemaal!!

Ziet er netjes uit ja.... echt vet man! 10mm ook mooie dikte!

Nee algen komen denk ik volgende week als er wat aquarium water van iemand anders bij komt haha!

Weer een kleine update..... verstoppertje spelen met mijn sump ruimte.

 
De tandjes, Tjah met zo’n prijskaartje blijft het een leuke fantasie :p
 
1200????? Ik val bijna achterover van mn stoel af zeg:stars::stars:
 
Haha ja het is relatief nieuw en niet echt aangeboden op de particuliere markt. Ze zullen de techniek ooit verbeteren zodat het makkelijker betaalbaar word voor de consument.
 
Kleine update met betrekking to de reef tank. Het aqua draait lekker en de algen beginnen te komen! Het is nu wachten op de loc-line zodat ik het volledige systeem kan laten draaien en dan toch echt binnenkort kan gaan overstappen tot het vullen van het aquarium. Volgende week het zand erin en dan gaan we eens kijken wat dit allemaal gaat brengen!

Ondertussen bezig met een Nano dropoff tank omdat ik naar mijn mening te weinig dropoff tanks zie in Nederland. Natuurlijk ook met grotere maten bezig maar laten we eerst maar eens kijken wat de nano ons gaat brengen!

49128332_379919602553571_5964148886107848704_n.jpg


49138090_379919629220235_1537245297195876352_n.jpg


49209920_379919655886899_2975455692292358144_n.jpg


49419713_379919569220241_2541897242185302016_n.jpg


49895718_379919689220229_4445909441967030272_n.jpg
 
Thanks allemaal!!

Krijg jij niet gigantisch veel stressscheurtjes in de lijmnaden met de acrifix?
Voor de bakjes die ik ga maken gebruik ik chloroform...... dit bakje is alleen als test en daarin krijg je bij 3mm transparant ook wat kleine haar scheurtjes. Bakjes die ik straks ga maken zijn minimaal 6mm dus dan hecht de chloroform perfect.
 
Hoeveel liter is de inhoudt Roel?
Haha durf het bijna niet te zeggen. Ik denk dat dit testbakje nog geen 10Liter is! Testbakje was ook meer om het design en of hij waterdicht is met alleen chloroform dus dat moet ik straks gaan testen. Heb al wel een aanvraag liggen voor een dropoff van 80x80 dus even afwachten allemaal. In principe kan ik hem straks tot op zekere hoogte in bijna alle maten leveren.
 
Jonge, je hebt straks geen tijd meer over voor je reguliere baan:Dk
 
Jonge, je hebt straks geen tijd meer over voor je reguliere baan:Dk
Haha zeg maar gerust gewoon nu al niet..... ga het ook proberen te combineren voor zover mogelijk!
 
Thanks allemaal!!


Voor de bakjes die ik ga maken gebruik ik chloroform...... dit bakje is alleen als test en daarin krijg je bij 3mm transparant ook wat kleine haar scheurtjes. Bakjes die ik straks ga maken zijn minimaal 6mm dus dan hecht de chloroform perfect.
Die scheurtjes ga je wss ook krijgen bij 6mm..
Komt door de laserbewerking, daarmee creeer je oppervlakte spanning dat zich uit in stress scheurtjes

Enigste wat daar tegen helpt is gloeien.

Ik heb zelf niet het genot gehad van werken met chloroform maar met aceton en altufix P10 werd het 1 groot barsten feest..
En nu 1 set gegoeid voor het lijmen en nu nergens last van
 
Die scheurtjes ga je wss ook krijgen bij 6mm..
Komt door de laserbewerking, daarmee creeer je oppervlakte spanning dat zich uit in stress scheurtjes

Enigste wat daar tegen helpt is gloeien.

Ik heb zelf niet het genot gehad van werken met chloroform maar met aceton en altufix P10 werd het 1 groot barsten feest..
En nu 1 set gegoeid voor het lijmen en nu nergens last van
Thanks man! Hier kunnen we wat mee..... ! Ik dacht alleen dat als ik de randen met een scraper zou behandelen voor het “plakken” ik geen scheurtjes zou krijgen. Hmmmm, straks maar allemaal eens even testen. Nogmaals bedankt!
 
Jah ik heb er niks aan gedaan na de snijwerken..
Ongegloeid:
977B6A46-E6C4-4A20-90D1-7C63BC1E3131.jpeg

Gegloeid:
227F910E-1DFB-4354-B3A9-B207330743DF.jpeg


Moet alleen nog netjes leren plakken met die lijm...
 
Haha zeg maar gerust gewoon nu al niet..... ga het ook proberen te combineren voor zover mogelijk!

Ik wil niet stoken maar ik hoop dat je alles wel eerst hebt overlegd met je vrouw:Dk:pk
 
Jah ik heb er niks aan gedaan na de snijwerken..
Ongegloeid:
Bekijk bijlage 265364
Gegloeid:
Bekijk bijlage 265365

Moet alleen nog netjes leren plakken met die lijm...
Ik zie het inderdaad! Ik zal eens wat testen gaan doen om te bekijken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Plakken blijft een kunst idd..... voordeel van chloroform is dat alles wat niet hecht met ander acrylaat verdampt haha!

Ik wil niet stoken maar ik hoop dat je alles wel eerst hebt overlegd met je vrouw:Dk:pk
Haha.... just for fun is het motto!!
 
Ik zie het inderdaad! Ik zal eens wat testen gaan doen om te bekijken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Plakken blijft een kunst idd..... voordeel van chloroform is dat alles wat niet hecht met ander acrylaat verdampt haha!
Aceton en MEK schijnt ook goed te werken..
Maar wel goed ventileren hè...
Anders lig je dadelijk onder de tafel en word je niet meer wakker..
 
Aceton en MEK schijnt ook goed te werken..
Maar wel goed ventileren hè...
Anders lig je dadelijk onder de tafel en word je niet meer wakker..
Klopt idd! Yessss.... de deur kan gewoon open en heb mondkapjes besteld! Anders word er straks niks meer gemaakt haha!

Morgen ook een afspraak met de leverancier van buigmachines, ben met wat ontwerpen bezig die ik graag gebogen wil hebben. Ik zal me nu verder focussen om on topic te blijven.... haha! Voor de mensen die het wellicht interessant vinden is alles hier te volgen:

FB: https://www.facebook.com/RHG-Designs-356774498201415/
IG: https://www.instagram.com/rhg_customacrylicdesigns/
 
Lang timeeeee no see!! Maar daar ben ik dan weer en ik denk dat ik maar ga stoppen.... heb de bak bijna echt draaiende dus mooie tijd geweest......... Haha!

Geintje natuurlijk! Erg druk geweest met van alles en nog wat maar deze avond toch echt het leidingwerk afgemaakt zodat we morgen het hele systeem kunnen inschakelen! Alleen de Nood afvoer straks even inkorten als alles naar mijn zin is!

Nieuwe update volgt snel! Fijn weekend allemaal!

1D8FA83E-643D-4DB9-8C1C-91ABE4836171.jpeg
736C42D2-EE61-4FDE-B725-F8281E718129.jpeg
6B79189D-5709-434E-A363-74BC20B6BB38.jpeg
 
Nu nog indraaien dus Roel. Tjee, hoe kom je met die hoogte fatsoenlijk bij de bodem?
 

Terug
Bovenaan