Nieuwe start 80x80x110 Reef Tank


RoelHG

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juli 2016
Berichten
694
Locatie
Den Bosch
Beste mensen,

Ik zal me deze keer niet meer voorstellen en er niet teveel woorden aan vuil maken dus val direct met de deur in huis.

Zojuist een aankoop gedaan van wederom een mooi project wat mooie plaatjes gaat opleveren. Deze keer is de keuze gevallen voor een alles behalve praktisch aquarium van 80x80x110. Het aquarium is gemaakt door Cristallo en deze zal als 2de zoutwater bak geplaatst gaan worden. (Heb ook een opstartende Reefer 170)

Ik heb de aankoop deze avond gedaan dus het eerst wat moet gebeuren is het gevaarte hier krijgen. Ik ben nog even een planning aan het maken maar ik denk dat ik dit door een extern bedrijf laat doen gezien het gewicht. Het glas is 20mm dik dus er zit een flink gewicht achter.

De scape zal zich grotendeels tot boven in het aquarium gaan vormen alleen ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat.

Op het gebied van techniek ben ik er nog niet helemaal over uit..... Ik neig enerzijds naar Apex maar ook richting een simpelere opbouw maar ik ga daar eens rustig over nadenken.

Bij deze de eerste foto's van de bak.... later meer!

b2dd8ee1-c336-4902-ac2d-e01d4c169ad5-jpeg.jpg

15b07831-653a-47ea-9126-b40f7901e441-jpeg.jpg
 
Bijzondere bak Roel en alvast veel succes.
 
Thanks John!
 
Ene bak is nog nief klaar, of de andere staat er al, een echte aquagek!:p:petjeaf:



Veel succes, maak er waf moois van!:thumbs:
 
Een flinke uitdaging en een mooie hoge bak! Ben benieuwd en wens je succes!
 
Mooi.

Maar... lijkt het je niet gigantisch onhandig met onderhoud? ook omtrent gasuitwisseling ect.
 
OO gaat ie weer :eek:
Ben benieuwd
 
Mooi.

Maar... lijkt het je niet gigantisch onhandig met onderhoud? ook omtrent gasuitwisseling ect.
Gasuitwisseling zou met een sump meer dan genoeg moeten zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de verlichting. Het valt niet mee om zo'n hoge bak te verlichten.

Het is een mooie maat, ben benieuwd naar de scape.
 
Gasuitwisseling zou met een sump meer dan genoeg moeten zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de verlichting. Het valt niet mee om zo'n hoge bak te verlichten.

Het is een mooie maat, ben benieuwd naar de scape.
Opzich valt dat wel mee...
Reefbreeders en mars aqua lampen zijn de lenzen gwn wisselbaar, je zou dan van 80/90 naar 60 graden kunnen gaan om het licht verder te bundelen
 
Het onderhoud word inderdaad een dingetje maar dat moeten we gewoon ervaren. Ik heb alvast een snorkel setje gekocht zodat ik aan de slag kan haha!

Verlichting is een hele goeie maar de nieuwe versie van de Philips coralcare lampen zijn een stuk verbeterd ten opzichte van de vorige versie dus dat is een optie. De lampen van aqua illumination zijn eventueel ook een optie.
 
Ik heb alvast een snorkel setje gekocht


Ik zat me al af te vragen hoelang je armen wel niet zijn om bij de bodem te kunnen komen:D:D. Anders kun je altijd nog een stuk van bovenaf snijden natuurlijk:oops:
 
Hahaha we kunnen altijd een stukje inkorten mocht het nodig!

Zojuist alvast de Royal Exclusib BBK200 Speedy 3 aangeschaft en ga de Neptune Cor 20 als opvoerpomp bestellen. Verlichting word wss 2 x een Hydra 52HD of een ATI hybrid.
 
Wat een prijs voor zo n Royal zeg:stars:. Over de rest heb ik het dan maar niet meer Roel;)
 
De Royal's zijn duur idd! Deze keer heb ik hem van iemand kunnen overnemen dus dat scheelt flink in de prijs!
 
80 op 80 zou mij ook bekoren maar de hoogte zou ik persoonlijk toch te hoog vinden maar zolang jij er maar tevreden mee bent das het voornaamste he Roel en ik wens je ook alle succes om tot een prachtig resultaat te komen.
 
Hahaha we kunnen altijd een stukje inkorten mocht het nodig!

Zojuist alvast de Royal Exclusib BBK200 Speedy 3 aangeschaft en ga de Neptune Cor 20 als opvoerpomp bestellen. Verlichting word wss 2 x een Hydra 52HD of een ATI hybrid.
:eek::eek:
Niet om het 1 of ander mare werd of ben je inmiddels geen papa geworden of was dat een ander lid :juggle::D:D
 
Op die manier. Ik schrok al van de prijs:D
Haha ja mooie prijzen hanteren ze!

Al wat je verschiet ben je kwijt he John.;)
Hahahaha!

:eek::eek:
Niet om het 1 of ander mare werd of ben je inmiddels geen papa geworden of was dat een ander lid :juggle::D:D
Klopt maar het is nog steeds redelijk stil aan deze kant..... het kan wel elk moment gebeuren maar denk dat dit vanavond of morgen gaat zijn!
 
Klopt maar het is nog steeds redelijk stil aan deze kant..... het kan wel elk moment gebeuren maar denk dat dit vanavond of morgen gaat zijn!
Pff arme vrouw en dat met deze hitte sterkte gewenst voor beide :engel::D:D
 
Klopt maar het is nog steeds redelijk stil aan deze kant..... het kan wel elk moment gebeuren maar denk dat dit vanavond of morgen gaat zijn!


Spannend Roel en veel sterkte voor jullie met dit weer:)
 
Kom Johnny, de geboorte van een baby mag wat kosten toch:D;)
 
Hahahaha kom maar op met die rekening.... ginne probleem :p
 

Terug
Bovenaan