Nieuwe ronde


Bowie

Member
Lid geworden
4 maart 2024
Berichten
13
Leeftijd
36
Goedeavond,

Ik ben Bowie. Een hele tijd geleden ben ik hier lid geweest maar dat account is onvindbaar geworden. Daarom maar eens een nieuw account aangemaakt. Hopelijk mag ik weer gebruik maken van jullie kennis en mooie bakjes kijken van mede forummers.

Zelf heb ik gisteren een tweedehandse Oase Styleline 85 opgehaald (75 liter). Ik vind dit aquarium een mooie maat hebben. De volgende vissen zitten erbij:

- 4 kardinaaltetra’s
- 4 vuurneons
- 2 sewellia lineolata
- 4 japonica garnalen

Er zat een oude en met grind gemengde voedingsbodem in. Deze heb ik vervangen voor filterzand. Verder heb ik het filtermedium tijdens het vervoeren in het aquarium gelegd in een laag water en daarna terug in het filter gedaan.

Denken jullie dat er op deze wijze nuttige bacteriën behouden zijn en/of dat de vissen de verhuizing kunnen overleven?

Op termijn wil ik het filter vervangen voor een buitenfilter.

Misschien ga ik over een maandje 1 soort aanvullen, maar liever wil ik een kleiner scholenvisje zoals de rasbora galaxy. Ook komt er een groepje corydoras in.
Een zwarte achtergrond komt morgen binnen :smitten:


IMG_0302.jpeg
 
Welkom Bowie!
Ik denk dat het opzich wel goed gegaan is met je filtermedia, heel veel beter had je het niet kunnen doen. Ik zou de komende dagen je waterwaardes beetje in de gaten houden en af te toe een extra waterwissel doen.

Vuurneons ken ik zo niet maar ik vind de kardinaaltetras erg groot lijken in verhouding tot het aquarium. Volgens mij is dat aquarium 50cm breed, persoonlijk zou ik dan gaan voor 1 school van een iets kleiner scholenvisje.

Misschien kan je nog wat drijfplantjes toevoegen voor wat meer beschutting voor de visjes als je dat ook leuk vindt:)
 
Dank!

Welkom Bowie!
Ik denk dat het opzich wel goed gegaan is met je filtermedia, heel veel beter had je het niet kunnen doen. Ik zou de komende dagen je waterwaardes beetje in de gaten houden en af te toe een extra waterwissel doen.

Vuurneons ken ik zo niet maar ik vind de kardinaaltetras erg groot lijken in verhouding tot het aquarium. Volgens mij is dat aquarium 50cm breed, persoonlijk zou ik dan gaan voor 1 school van een iets kleiner scholenvisje.

Misschien kan je nog wat drijfplantjes toevoegen voor wat meer beschutting voor de visjes als je dat ook leuk vindt:)

Jazeker, de inrichting moet nog goed gebeuren. De bodem vervangen bracht al genoeg werk met zich mee :DD
 
Welkom Bowie op het forum!

Even een kleine opmerking: de Sewellia's willen graag veel stroming Als je niet van plan bent om daar iets op te verzinnen, is het verstandiger om ze te herplaatsen bij iemand met een hillstreambak. Maar treur niet, er zijn genoeg andere leuke visjes die in jouw bak wél happy gaan zijn.
 

Terug
Bovenaan