Nieuwe plantjes.


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,339
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Net vanmiddag kreeg ik nieuwe plantjes binnen van Aquaplantsonline. Eerder vertelde ik al dat eerder gekochte Pogostemon stellatus na één dag z'n bladeren al liet vallen. Reden; onbekend. Maar @biljoenblik kwam met een plausibele verklaring dat een te groot temperatuurverschil de oorzaak zou kunnen zijn. Dat moet dan eerder bij de Lfs gebeurd zijn, bij mij spoel ik de planten weliswaar alvorens ze hun plek te geven maar wel in water met een vergelijkbare temperatuur. De eerder gekochte planten waren kennelijk submers gekweekt, ze hadden al de onderwater vorm. Deze nieuwe planten zien er aanmerkelijk steviger uit maar hebben nog niet de submerse vorm. Bekend is dat de Pogostemon Stellatus er wat langer over kan doen om te wennen en de onderwater vorm te krijgen. We gaan dit zien dus. Verder kreeg ik ook Althernanthera reineckii mini's binnen in vitrovorm. Benieuwd hoe die het gaan doen.
 
Succes met de plantjes, hopelijk doet de stellatus het nu wel goed. Ik heb hem ook gehad en bij mij groeide die gewoon door, zonder ook maar 1 blad te laten vallen en zonder te moeten wennen. Ja, ook die had de emerse vorm bij aankoop, dus je kunt geluk hebben.
 

Terug
Bovenaan