Nieuwe NEO diffuser van Aquario :)


A

Anneke-Anna

Guest
Wat een mooi en stevige diffuser van Aquario. :)
Wordt gebruikt met bio co2 en werkt geweldig :D


 
Super. De meeste Diffusors werken alleen bij 1.5 bar of honger
 
Super. De meeste Diffusors werken alleen bij 1.5 bar of honger
Dank!
Mijn ervaring is anders, heb verschillende diffusers gehad met bio CO2 en ze werken allemaal.
Uiteraard heeft de reguliere CO2 meer druk en capaciteit, maar de bio werkt erg goed hier :)
 
Sinds deze Koreaanse diffuser op de markt is (2016) ben ik hier een groot fan van geworden. Geeft net zulke kleine belletjes als de duurdere merken maar heeft veel lagere werkdruk nodig.
En nog een voordeel is dat ie van acryl is ipv glas: kan dus tegen een stootje.
Aquario heeft trouwens nog veel meer goede producten: soil voor zowel planten als garnalen, heaters, bio-CO2, bacteriën, filter media, voedingscapsules en een complete bemestingslijn. :thumbs:
 
Sinds deze Koreaanse diffuser op de markt is (2016) ben ik hier een groot fan van geworden. Geeft net zulke kleine belletjes als de duurdere merken maar heeft veel lagere werkdruk nodig.
En nog een voordeel is dat ie van acryl is ipv glas: kan dus tegen een stootje.
Aquario heeft trouwens nog veel meer goede producten: soil voor zowel planten als garnalen, heaters, bio-CO2, bacteriën, filter media, voedingscapsules en een complete bemestingslijn. :thumbs:
Klopt! George Farmer is er ook fan van.
Ik ben alleen nog geen website/webshop van ze tegengekomen, helaas.
 
Klopt! George Farmer is er ook fan van.
Ik ben alleen nog geen website/webshop van ze tegengekomen, helaas.
Aquasabi en buceplant verkopen artikelen van dit merk.
Gelukkig zijn er ook een aantal webshops in NL die (eindelijk) de diffuser verkopen.
 
Aquasabi en buceplant verkopen artikelen van dit merk.
Gelukkig zijn er ook een aantal webshops in NL die (eindelijk) de diffuser verkopen.
Ik heb ‘m inderdaad bij de visvoerwinkel gekocht, helaas in NL inderdaad het enige verkooppunt wat betreft de diffuser. Andere producten zijn bv. wel bij een Duitse webshop te koop. Het is wachten op goede verkoopcijfers zodat er meer producten naar NL gehaald worden :-d
 
Ik heb me er zojuist ook een aangeschaft.

Ik heb nu een rvs exemplaar met losse disks. Maar deze raakt snel verstopt of er komen grove bellen langs het rubber.

Dus ik hoop dat de aquario het beter gaat doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu een rvs exemplaar met losse disks. Maar deze raakt snel verstopt of er komen grove bellen langs het rubber.

Ik gebruik sinds een paar maanden ook zo'n metalen versie met losse disks (gekocht @Hinterfeld) en ben er nog steeds heel tevreden mee!
Mooi qua design en ik merk echt totaal geen verstopping of vervuiling... Ik heb de disk nog niet gereinigd, de nevel lijkt me nog altijd even fijn als in het begin...
Werd die bij jou dan echt zo vuil dat hij verstopt raakte en grovere bellen (of zelfs geen bellen meer) produceerde?

Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat hij soms hoorbaar bruist (niet echt luid genoeg om storend te zijn).
Maar dat hebben eigenlijk alle diffusors (intern en extern) wel een beetje.

Sinds een maandje heb ik ook twee neo diffusors van aquario in gebruik en ook tot grote tevredenheid. Compact, voelbaar sterker dan de glazen versies, zeer fijne belletjes én als er wat water in het reservoirtje zit heb je eigenlijk geen bellenteller meer nodig! :thumbs:

Maar eerlijkheidshalve: ook die neo's hoor ik bruisen wanneer ik van dichtbij luister...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan het overwegen deze ook te gaan bestellen! Inmiddels eigenaar van een Dennerle Primus 160 die ik nieuw in doos voor zo'n prijs niet kon laten liggen:) Nu alleen nog een mooie diffusor!
 
Oud topic, maar toch:
Momenteel heeft Aquario Neo een geheel nieuwe lijn met haar bekende acryl diffusers op de markt gebracht: de Extended Versions.
Met de introductie van deze nieuwe versie is de merknaam van de oude versie omgedoopt (rebranded) tot 'Twinstar Neo Diffuser'.
 

Terug
Bovenaan