nieuwe nano cube


L

Laetacara

Guest
Hallo,

Wegens een lekke nano cube 20 heb ik een 30l gehaald voor mijn garnalen.

Deze ga ik zo inrichten maar k zat te denken over het water....
Wat als k al het water uit de nano 20 haal en deze in de 30l doe met de zelfde filter(+inhoud).
Dan is dit toch een gewoon een water verversing van 1/3 (wat ik elke week doe)? en kunnen de garnalen in de nieuwe bak?

of heeft dit met de bodem te maken en daarom een 3 a 4 weken indraaien?

gr
 
De bodem heeft ook een belangrijke rol idd maar als je de boel goed in de gaten houdt hoeft het geen 3 of 4 weken in te draaien hoor.
 
In het water zelf zitten weinig bacterien maar in je filter wel degelijk. Als je deze overzet dan zal 4 weken indraaien inderdaad niet hoeven.Kun je de bodem niet ook overzetten en dat eventueel aanvullen?
 
De filter is het belangrijkste onderdeel, maak deze gedurende 2 weken zeker niet school en hang hem in je nieuwe bak met het oude water.
Een nieuwe bodem kan perfect.
 
ja maar het is een beetje een of of situatie. ik kan me garnalen niet zonder filter laten :juggle:
 
Ik zit trouwens te denken om een bodem van marimo (Moss)ballen te maken :D
en dan wat javavaren of anubias op steven of hout.

38c9f886da9e7ff58777e70c68a454dd.jpg

3gi5dvNzCfkoWYFoAZjK5uSCWzSe8iu9.jpeg

3gi5dvNzCfkoWYFoAZjK5uSCWzSe8iu9.jpeg


is het eigenlijk wel verstandig om dan een bodem uberhoud te doen voor de stroming onder de mossballen?
 
ja maar het is een beetje een of of situatie. ik kan me garnalen niet zonder filter laten :juggle:


Hoeft toch ook niet,als je het filter zsm overzet in je nieuwe bak met het oude water en garnalen is er toch niks aan de hand?
 
het is allemaal gelukt trouwens :D

alles in 1 keer overgezet. nou ik mijn vraag

kan ik al beginnen met het 1x per week verversen?
of nog even laten in draaien?
 
Ik zie je bericht nu pas helaas.
Niet allemaal te moeilijk denken ;) gewoon weer hetzelfde doen als anders dus ook wekelijks water verversen idd.
 
Hoe gaat het nu met de bak nu we 2 weken later zijn?
 

Terug
Bovenaan