Nieuwe liefde: dwerg corydoras..


Ik had er 20 pygmaeus in een klein (30L) 80% vol met planten aquarium, en die gedroegen zich schuw en zaten de gehele dag tussen de plantjes.
Ik heb nu 12 hastatus (sinds 3 weken) in een +-100L aquarium, opnieuw vol met planten. En deze blijven juist als groep uit de planten en constant in het zicht.
Door omstandigheden in deze laatste bak een jaar lang een eenling hastatus gehouden (overblijven uit de dierenwinkel van voorraad vorig jaar), en deze was op zijn eentje nooit schuw en juist zeer actief.
Mijn ervaringen zijn juist met kleine groepen omdat ik bang ben dat ik anders met nakweek zeer snel met veel te veel ga zitten. Mijn kleine groepje vertoont de laatste dagen ook al stevig baltsgedrag (maar dat zal komen omdat de Oto's ook weer bezig zijn).
 
Das inderdaad droevig nieuws man,mijn oprechte deelneming en alle sterkte toegewenst voor jou en je zoontje.
Is de Corydoras Paleatus geen optie ? Die zijn schitterend van kleuren en ook niet echt schuw.
 
Nee dat is geen dwergsoort.
 
Kogel is door de kerk: zojuist een nieuwe bak met meubel besteld.

Helaas is een zeer gerespecteerde aquarium winkel sinds een paar maanden dicht waar ik altijd kwam in het verleden te Tilburg > Pentazona. Nu heb ik voor een winkel gekozen in Nederhemert, waar ik ook vaak vlakbij te vinden ben. Rebbies. Hoor daar veel goede verhalen over en de eerste reacties per email werd zeer snel op gereageerd.

Wordt als basis dus een Eheim Vivaline 240. Klein grijs eiken.

Of er daadwerkelijk dwerg-corydoras soorten in komen is nog maar de vraag. Want ga het straks toch inrichten en verder uitzoeken met mijn zoontje. Ben bang dat die zeer snel zal gaan wijzen naar pangio kuhli's... Dus Azië biotoop zou het dan moeten worden, want ik wil dan wel biotoop gericht gaan denken.

io0xdj1mbjc.jpg


Dit specifieke topic heeft daarom op dit moment weinig meerwaarde meer; over de dwerg corydoras.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooie aquarium en meubel elegant en tijdloos vind ik het.
 
Jeetje Michelangelo, gecondoleerd met jullie verlies! Heel veel sterkte voor jullie alletwee! <3
 
@Altispinosa

Dat het uiterlijk ook fraai is, is voor mij geen eens de hoofdreden. Maar ze zijn inderdaad super afgewerkt.

In het verleden nare ervaringen gehad met Juwel. Allemaal dingen die te wijten waren aan matige bouwkwaliteit en daarnaast zeer slechte service als ik ze nodig had. Dus die vielen af.

Rio 240 zit rond de €400,- geloof ik? Deze kost €525,-. Maar de afwerking is veel degelijker. 10mm voor en achterruit, de rest 8mm. Ook een fatsoenlijk extern filter en degelijke LED balk in plaats van nep TL met alsnog een redelijk hoog verbruik.
 
Van die bak ga je veel plezier hebben.
Rebbies is trouwens een leuke zaak, ben er vorig jaar vanuit het Zuiden wezen kijken. En niet onbelangrijk, een enthousiaste eigenaar.
 
Topic mag wat mij betreft op slot. Denk dat het beter is dat ik een nieuw topic aan maak over de bak en het vervolg er van. Zoals het er nu naar uit ziet gaat het toch een Azië biotoop worden.
 
Topics worden hier niet op slot gedaan maar als er niet meer in gereageerd wordt zakken ze vanzelf weg.
Heel veel plezier met het inrichten van de nieuwe bak! Benieuwd wat jij en je zoontje er van gaan maken :)
 

Terug
Bovenaan