Nieuwe inrichting


L

Laetacara

Guest
Hallo,

Ik wil eind volgende maand me aquarium herinrichten.
Momenteel is m'n nieuwe Eheim filter alvast aan het indraaien samen met de oude.

Ik wil tijdens het herinrichten uiteraard de oude filter er uit halen. Maar ook de bodem vervangen.


Hier onder wat inspiratie's:
Q-PZnjMIxui2x_cOoBwdgHNzcIjm3hYV.jpeg

Dit vind ik helemaal het einde.... tussen groen en minimalisme in.

Alleen hoe hang je zo iets op :juggle:

Q-PZnjMIxui2x_cOoBwdgHNzcIjm3hYV.jpeg


Q-PZnjMIxui2x_cOoBwdgHNzcIjm3hYV.jpeg


Q-PZnjMIxui2x_cOoBwdgHNzcIjm3hYV.jpeg


Q-PZnjMIxui2x_cOoBwdgHNzcIjm3hYV.jpeg


Q-PZnjMIxui2x_cOoBwdgHNzcIjm3hYV.jpeg

Is de naam van deze plant Pogostemon octopus?

Het word trouwens een lowtech aqaurium dus zonder co2 systeem.
planten die ik op het oog heb zijn voornamelijk javavarenen en anubias dus ook geen co2 (systeem) nodig.

Verder heb ik vragen over hoe dik moet de bodem minimaal zijn voor corydoras? ik vind het namelijk ook mooi om geen planten op de bodem te hebben, misschien enkel een marimoball.
 
Erg leuk om alvast ideeen op te doen voor een niuwe inrichting!

Die plant op de laatste foto is niet de pogostemon octopus, maar een javavaren soort denk ik.

Microsrum pteropus MINOR denk ik, die heeft veel smallere bladeren dan de 'gewone' javavaren.

Je hebt ook nog de TRIDENT, die is nog smaller en heeft leuke vertakkingen.

https://www.aquarium-planten.com/zoeken/16?zoeken=microsorum

Wel leuk om wat te combineren misschien?
 
hey sanneke bedenkt voor het antwoord!
De Microsrum TRIDENT :smitten: wis niet dat dit een Microsrum soort was.
Toen ik laatst in de LFS stond dacht ik dat ik werd opgelicht! :D (namelijk eerder gebeurd met het bekende goudvissen probleem)
 
Dat wat er hangt in de bakken zal denk ik aan draadjes hangen die ergens boven water aan zijn vastgemaakt.
Of tegen de achterwand bevestigd waardoor het lijkt dat het hangt;)
 
Dat wat er hangt in de bakken zal denk ik aan draadjes hangen die ergens boven water aan zijn vastgemaakt.
Of tegen de achterwand bevestigd waardoor het lijkt dat het hangt;)

kunnen vissen daar problemen mee krijgen? door er bijv. tegen aan te zwemmen, of is hun spectrum van zien anders en zien ze gewoon een draadje?
 
Ik durf dat niet te zeggen maar de lfs hier heeft zo ook "mosballen" in de showbak hangen. Ik denk dat het met ertegenaan zwemmen wel meevalt hoor.
 
Wie kan mij helpen met deze vraag:

Ik wil eigenlijk geen CO2 (gas vorm) systeem toevoegen, omdat ik simpelweg geen moeras planten wil en zo een systeem erg duur vind. Ik wil voornamelijk planten als Anubias en Microsrum soorten gebruiken met wat Java of christmas moss.

Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken en onderhouden?

Verlichting met veel eendenkroos en ong. 6 tot 8 lichturen per dag.
1x permaand waterverversing 25 a 30%.
En wat profito + nitraat en fosfaat toevoegen (Estimative index)

Of

8 uur licht (met eendenkroos)
Om de dag halve dosering easy carbon.
Wekenlijks profito (gewone dosis).
En om de week 25% a 30% verversen?

Naast dat er vaak CO2 toevoegen word gebruikt omdat de plant daar behoefte aan heeft door het vellen licht. Word er ook voornamelijk CO2 toegevoegd omdat er moerasplanten worden gekweekt in het aquarium. En die heb ik niet... verder heb ik ook geen ervaring met easy carbo of Estimative index

PS:

Eendenkroos dient om het licht wat te beperken en de behoefde naar meer voedingsstoffen te verminderen.
 
Eendenkroos, daar ga je spijt van krijgen. Het is mooi zolang het drijft, maar eenmaal je onderhoud moet plegen vliegt het overal. Een andere drijfplant zal beter zijn denk ik.
8 uur per dag moet kunnen.
 

Terug
Bovenaan