nieuwe honinggourami met vreemde donker vlekken


D

Doreen

Guest
hallo,
weet iemand wat dit is? Net nieuwe honinggourami's en één heeft vreemde donkeren vlekken...lijken wel inwendige pitjes. Wat kan dit zijn. Gedrag is ontspannen. Moet ik me zorgen maken?
Wat kan ik het best doen?
Vanaf de andere kant zie je de plekken ook ahw doorschemeren

IMG_20180414_173310328.jpg
 
nog een wat onscherpe foto maar zo zie je hoe het ahw doorschijnt.

IMG_20180414_150706674.jpg
 
Weinig berichten dus niemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf zou je ook niet kunnen vertellen wat de vis mankeert. Had de vis dit al bij aankoop?
Zo te zien is het iets in de vis, onder de huid? Zijn nu wat dagen verder. Zie je nog meer aan de vis qua uiterlijk en/of gedrag?

Interne gebreken zijn vooral aangeboren afwijkingen, bacterieele zaken, wormen of flagelaten. Voordat je medicatie gebruik moet je eerst bepalen wat het is. Het meest voor de hand liggende. Je zal de vis goed moeten observeren en de medebewoners in de gaten gaan houden.

Let op; oogjes die naar voren komen, vinnen plat en strak tegen lichaam houden, niet eten, witte draden ontlasting, schuren, flitsen schrikachtige bewegingen maken, op 1 plek blijven hangen en waar bijv. bij filter uitlaat, kijken of hij beide kieuwdeksels gebruikt bij ademen of 1 kieuwdeksel dicht houd. Andere uiterlijke kenmerken, vinnen/staarten waar stukken verdwijnen/rafelen, schimmel, etc

Als je nog meer zie post het dan.

Als je medicatie ga gebruiken neem een goed merk. Colombo, sera etc. Beter posten als je iets wilt gebruiken want veel medicatie heeft ook invloed op je aquarium. het ligt vaak je biologische evenwicht plat en heeft gevolgen voor je waterwaardes. mn medicatie voor bacteriele zaken. Het zal de bacterieen in de vis doden maar tevens je benodigde goede bacterieen die je nodig heb om je aquarium stabiel te houden. De vis geneest maar door oplopende waterwaardes omdat je biologisch evenwicht om zeep is geholpen krijg je een maand gedoe met waterwaardes waardoor al je vissen ziek, zwak en misselijk kunnen worden. Beste is als het 1 vis betreft deze in een apart verblijf te behandelen.
 
Je schrijft net nieuwe dus ik zou zelf de lfs hiermee confronteren en anders een nieuwe gaan vragen.
 

Terug
Bovenaan