Nieuwe goudvis en oude goudvis close positief?


G

goudvis gek :D

Guest
Hallo,

Ik heb ruim 2 jaar kunnen genieten van mijn 2 goudvissen whoopie en Bert. Alleen pasgeleden vlak voordat ik op vakantie ging begon Bert een beetje raar te doen en begon zijn rugvinnetje ook omlaag te gaan en begon hij zich af te zonderen onder de pomp ( the go to safe space voor al mijn vissen tot nu toe :D )

En idd een dag later kreeg ik van mijn moeder bericht dat Bert er niet meer was ... :'(

Nu heeft whoopie dus 2 maanden alleen in de bak gezeten omdat ik geen tijd had nog om een nieuwe vis te kopen omdat de dichtstbijzijnde dierenwinkel 10 kilometer verderop is.

Maar vandaag heb ik een nieuwe vis gekocht en erbij gedaan in het water en de indeling van de bak iets door elkaar gehaald en nieuwe waterpest erbij gedaan zodat ze allebei hun eigen territorium weer kunnen maken in plaats van dat de nieuwe vis geen eigen plekje zou hebben.

Ze gaan volgens mij goed met elkaar om want ze zwemmen lekker rustig en dicht bij elkaar. Bijna tegen elkaar aan ... Nu vraag ik me af of dat dus betekend dat ze goed met elkaar omgaan of dat dit intimidatie is tegen elkaar.

Ik heb de nieuwe vis uitgezocht op zijn formaat zodat het geen hele kleine vis zou zijn bij een veel grotere vis dus ze zijn ongeveer even groot.

Het is ook niet zo dat ze lijken te vechten ofzo ze zwemmen heel rustig maar ik ben dus bang dat dit een beetje schijnrust is ... Kan iemand deze angst ontkrachten of bevestigen? ( Liever het eerste als het 2e maar elk antwoord is fijn :) )
 
Voor een beter oordeel graag even de omstandigheden weergeven, grootte van de bak, ververs beleid, filtering en even een overzichtsfoto en een paar van de vissen.
 
Voor een beter oordeel graag even de omstandigheden weergeven, grootte de bak, ververs beleid, filtering en even een overzichtsfoto en een paar van de vissen.
Bak is 40 liter voor 2 goudvisjes, pomp is Aquaflow 100 pomp op minimale kracht met schoon filter met nieuwe actieve kool korrels. Grindbodem met korrels klein genoeg om te grondelen en een assortiment waterpest plantjes waarvan ongeveer de helft de eetbare kleine blaadjes heeft
 
Goudvis gek?
Volgens mij kan het beheer je naam beter veranderen in 'goudvis hater' .



Serieus?! Je hebt hier vorige keer advies gekregen, maar niks mee gedaan. Wil je nou het beste voor de vis of wat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik haat goudvissen niet. Echt niet. Maar ben nog steeds student en heb nog steeds niet veel geld. En ken nog steeds niemand met een vijver maar wilde mijn ene goudvis niet alleen in de bak laten zitten. Dus totdat de financiële situatie verbeterd zitten ze in het beste wat ik met mijn budget kan krijgen.

Was destijds idd iets te snel en onvoorbereid begonnen met vissen dat was toen niet handig van me dat is waar en ik zou ze ook echt meer gunnen.

Maar nu stel ik gewoon een vraag en krijg ik geen antwoord.

Ik probeer mijn situatie niet goed te praten maar ik heb niks beters voor die beesten. Als ik geld had kocht ik een aquarium van 180 liter. En dat staat ook wel echt in de planning.

En als ze daar te groot voor worden gaan ze de vijver in. Zal ik daar speciaal voor aanleggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry mijn beste, maar zo te lezen heb je niet veel met de adviezen gedaan in je vorige topic, https://www.aquaforum.nl/threads/goudvissen-zwemmen-heen-en-weer-in-nieuwe-bak.94835/#post-1408321, en loop je nu weer tegen de zelfde problemen aan.

Zeker niet dezelfde problemen. Zit aan de bubbeltjes rond de plantjes te zien voldoende zuurstof in het water. De overleden vis in kwestie kreeg een soort puisten paar dagen voor die dood ging en die verbeterden niet. Daar is het beestje jammer genoeg waarschijnlijk aan overleden.

Verder heeft het aquarium perfect gefunctioneerd in zijn afvalverwerking en zuurstofproductie en hebben de vissen genoeg planten en verstopplekjes. Vissen vertoonden altijd normaal natuurlijk gedrag. Geen kromtrekkingen van de rug of iets dergelijks ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik haat goudvissen niet. Echt niet. Maar ben nog steeds student en heb nog steeds niet veel geld. En ken nog steeds niemand met een vijver maar wilde mijn ene goudvis niet alleen in de bak laten zitten. Dus totdat de financiële situatie verbeterd zitten ze in het beste wat ik met mijn budget kan krijgen.

Als je werkelijk het beste met je dieren voorhad, had je geen tweede vis gekocht zodat die ene vis meer ruimte heeft voor zichzelf.....
Geen geld voor een grotere bak en dat als excuus gebruiken maar wel een bak die zoiezo al te klein is, volplempen met meer vis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je werkelijk het beste met je dieren voorhad, had je geen tweede vis gekocht zodat die ene vis meer ruimte heeft voor zichzelf.....
Geen geld voor een grotere bak en dat als excuus gebruiken maar wel een bak die zoiezo al te klein is, volplempen met meer vis


Ik snap je punt maar het leek mij dat die vis liever gezelschap had omdat hij erg veel zijn maatje scheen te missen omdat hij nu veel banger was voor alles dan wanneer die andere vis er nog was. En dat veranderde niet in de 2 maanden dat hij alleen was
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goudvissen kunnen 30 jaar worden in goede omstandigheden. Dat Bert de geest geeft na 2 jaar is een teken dat er toch iets niet goed is. De vis ziet er aan de buitenkant goed uit maar is te klein omdat hij te klein huis heeft. De organen binnen in de vis groeien door. De organen hebben geen ruimte door het te kleine lijjje. Komt in verdrukking. Organen kunnnen niet functioneren zoals hoort. Gaat dood. Nu wachten hoe lang het duurt tot de volgende dood gaat.
 
Ik haat goudvissen niet. Echt niet. Maar ben nog steeds student en heb nog steeds niet veel geld. En ken nog steeds niemand met een vijver maar wilde mijn ene goudvis niet alleen in de bak laten zitten. Dus totdat de financiële situatie verbeterd zitten ze in het beste wat ik met mijn budget kan krijgen.
Dan verkoop je de vis op marktplaats en zegt erbij dat ze in een vijver moeten ofzo.

Door er nog een vis bij te doen maak je het alleen maar erger...
De enige opties zijn de vis wegdoen of een groter bak kopen.
In dit kleine bakje kan wel een betta oid, maar GÉÉN goudvis.

Ik haat goudvissen niet. Echt niet.
Als je de vis hierin houd, lijkt me dat wel....
Want het is 100% zeker dat ze hierin niet lang en gelukig leven...
 

Terug
Bovenaan