Nieuwe garnalen


Lost_Person

Member
Lid geworden
23 maart 2022
Berichten
24
Leeftijd
19
Hey!

Ik heb een paar daagjes geleden garnalen gekocht en ze verstoppen zich al vanaf het begin ergens in mijn aquarium (vermoedelijk in mijn boom). Dagelijks zie ik max. 1 à 2 garnalen tevoorschijn komen maar de andere 3 willen maar niet uit hun verstopplek. Ik heb zelf ook Guppies en vertonen geen agressie naar hun toe. Ze zijn enkel nieuwsgierig en geven de garnalen ook hun space, maar durven soms te nieuwsgierig te zijn en dichtbij te komen.

Is dit zeer normaal voor garnalen om zich in de paar eerste dagen te verstoppen?

(In bijlage vinden jullie de boom en 1 van de garnalen :) )
 

Bijlagen

  • 20240404_111819.jpg
    20240404_111819.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 21
  • 20240404_111827.jpg
    20240404_111827.jpg
    751 KB · Weergaven: 16
Ze kunnen goede verstoppers zijn maar je kan ze ook beter met minimaal 10 houden.
 
Oh bij mij zei ze dat 5 goed genoeg was om mee te beginnen 😬 omdat ik nu ook mineraalstokjes bij heb gekocht waardoor ze beter kunnen kweken
 
Nou of die stokjes dat bevorderen dat betwijfel ik want die voedingslolly s bevatten vaak hetzelfde als het gewone voer maar dan leuk in lolly vorm.
Het zijn groepsdiertjes en daarom raad men vaak aan minimaal 10 te nemen. Onderstaand staat te lezen bij het LICG:

Huisvest garnalen bij voorkeur in een zoetwateraquarium met een inhoud van tenminste 30 liter water; in een kleinere bak is het moeilijk om de waterwaarden constant te houden. Dwerggarnalen (Caridina en Neocaridina-soorten) moeten in groepen van tenminste tien soortgenoten worden gehuisvest.
 

Terug
Bovenaan