Nieuwe bestemming voor 30 liter bakkie


Jaap Fresco

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
67
Leeftijd
47
Locatie
/dev/radio
Website
www.jacobfresco.nl
Aangezien de visjes binnenkort overgaan naar de Lido 120, komt mijn Superfish Aqua 30 vrij. Ik wil hem niet wegdoen want ik vind het een leuk bakkie, maar wat zal ik er mee doen. Ik heb zitten denk aan een garnalen bak of misschien kleine zwemkikkers. Is dat een idee? Of hebben jullie een beter idee? Ik laat me graag verrassen...
 
Ik zit in eenzelfde situatie met dit bakje. Waarschijnlijk verkoop ik hem maar anders richt ik hem in als garnalenbak met een hele gave nano aquascape. Meer dan garnalen zou ik er niet meer inzetten. Anders hoogstens mini rasbora's in een groepje van 10 of minder.

Dwergklauwkikkers hebben toch wel meer zwemruimte (lengte) nodig denk ik.
 
Yep, lekker een garnalenbakje van maken. Mooi kleurtje uitzoeken, paar plantjes, stukje hout en je bent zo klaar. Gezellig!
 
1 solitaire betta man kan ook.

naar mijn mening is dat ook geen optie, een Betta splendens man wordt rond de 7cm, wat naar mijn mening echt te groot is voor een 30cm bakje.
De kleinere betta soorten zouden kunnen, maar zijn erg lastig omdat de waterwaarden dan lastig goed te houden zijn, iets waar Betta soorten toch wel gevoelig voor zijn.
 
Een Betta kan prima hoor in 30 liter. Het zijn niet van die actieve zwemmers in de regel.
 
naar mijn mening is dat ook geen optie, een Betta splendens man wordt rond de 7cm, wat naar mijn mening echt te groot is voor een 30cm bakje.
De kleinere betta soorten zouden kunnen, maar zijn erg lastig omdat de waterwaarden dan lastig goed te houden zijn, iets waar Betta soorten toch wel gevoelig voor zijn.

Heb daar toch een iets andere mening in.

Ik heb ze in meerdere bakgrootte gehad, en solitair in een wat kleinere bak deden ze het bij mij toch echt het beste.
 
tsjah ik heb daar toch echt een andere mening over, er zijn meer soorten met vergelijkbaar karakter (weinig zwemmen, prima alleen te houden) die toch ook niet in een aquarium van 4x hun lengte geplaats worden...
 
Ik heb dan ook nog nooit een Betta splendens gezien die 7cm groot is. De grootste die ik heb gezien is hooguit 5,5cm, en zwemt amper. Er wordt veel te vaak naar de grootte van de vis gekeken, en bijna nooit naar het gedrag.
En ja, dan krijg je mensen die zeggen dat kuhlii's daarom in minimaal 100cm moeten, of dat Farlowella's in 200cm+ moeten...
Maar goed, meningen verschillen inderdaad.

Garnalen zijn inderdaad een goed idee voor zo'n bakje.
 
Dank voor de vele reacties. Voor nu staat de bak even opnieuw in te draaien; De visjes zijn gisteren over gegaan naar hun nieuwe, veel grotere huis. Voor nu staat het idee van de garnalenbak nog, maar vrouwlief kwam met het idee van een paar dwergcichliden. Moet ik nog even over nadenken.

IMG_20180401_171104.jpg
 

Terug
Bovenaan