Nieuwe bak voor garnalen.


Lijkt wel klein beetje ....ietsje groter en ipv steen hout .
20170218_184108.jpg

Hangen nu wel 2 dubbele sponzen in hoor , dit was 2 wkn geleden .

Haha altijd welkom , ik heb alleen geen osmose dieren hé :D .
 
Haha ja ik zit nog steeds op de colombo , leuk kruis projectje beginnen joh . Ben ik ook mee bezig , dus zelf de zebra en skunks produceren haha en dat met us van 800 / 900 :oops::p:D:D:D
 
20170123_193659_001.jpg
20170123_193212.jpg
20170123_191637.jpg


Dan krijg je beetje dit met wat geduld ......nee hoor lekker doen wat je zelf wil . Hier komen volgende week de Racoons nog en dan toch ook weer eens princesjes .....
Ik zag dat jij ook Taitjes heb , ach ik vind alle garnaaltjes eigenlijk wel leuk haha iets of wat verslavend .:help::iloveyou:
 
Mooi hoor zag net ook schitterende foto's van die Shrimpking.

Beter een garnalenverslaving dan harddrugs toch?! ;)
 
Ja zijn een hoop mooie soorten , maar ja heb al een paar bakjes staan joh :thumbs: .
Maar qua kruizen is het wel het leukste om zelf te doen , kopen kunnen we allemaal ......en dan ik vind ze gewoon :stom: duur wahhhhh , dan maar wat buca's haha en zelf kruizen .

Indd , hier garnalen en me cola .

Hé succes met de verdere opstart van je leuke bakje .:zwaai:
 
Ik laat het lastige kruisen aan andere over en dan koop ik ze wel hoor,moet ook leuk zijn voor de kwekers anders heeft het ook geen zin als niemand ze koopt! ;)

Bedankt weer Natasja en jij ook succes!
 
Mischien een idee om er nog een grasje in te doen john?
eleocharis parvula bijvoorbeeld?
 
Bij onlineaquariumspullen verkopen ze die je aan het raam kan plakken dus die kun je wel zo maken dat het op de bodem ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Gedraag je John P! ;)

Ik heb de filters binnen en gelijk 1 in het bakje gehangen!
 
Zeker Wouter,ik ben er blij mee.
Alleen nog ff wachten tot het hout niet meer drijft en dan het mos erop flansen.

20170223_194231.jpg
 
Ik hoorde bij de vogelkelder, waar ze een nieuwe hele grote aquariumwinkel hebben, dat je scapers soil minstens 2 weken lang elke dag 50% water moet verversen.
Ik heb daar ander grind gekocht omdat ik mijn water, met JBL manado, niet stabiel kreeg waardoor mijn platen al snel dood gingen. De verkoper (heeft zelf thuis 21 bakken staan) had hetzelfde gehad. Die baalde helemaal had zijn 800 liter aquarium in 3 dagen tijd gevuld met osmosewater. Dat is wel iets om op te letten. Al spoelen zonder dat er planten (en natuurlijk vissen of garnalen) inzitten want anders is het helemaal een dure zaak.

Ik heb sinds woensdagavond nu het nieuwe grind erin en wil nog een week of 2-3 indraaien. Mijn pomp is natuurlijk, na 6 weken, al behoorlijk ingedraaid en daarna komen garnalen, 4 gastromyzon, 5 Tylomania, een schooltje 12-15 Iriatherina werneri en dan vuurtjes en roodneusgarnalen. Ik vergeet nog 5 Atya molucensis. Ik heb een Juwel Lido 120.
Vroeger een veel groter aquarium gehad. 160 x 50/55 x 60 (gebogen voorruit). dus ruim 500 liter. Door ziekte kon ik dat niet meer bijhouden, heb alles weggedaan en nu ik een beetje opknap aan het starten met een klein bakkie, want het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.



Bedankt voor de tips ed.

De bodem is scapers soil van Dennerle Emma.
Is trouwens ff wennen jouw foto zonder bril,vond het wel s#xy staan ;)

Op het moment alleen deze dingen Sanneke maar kan makkelijk aan nog meer hout en stenen komen hoor.

Heb wel het stuk hout eruit gehaald en de boel voor driekwart gevuld met water.
Luchtfilter staat de draaien maar denk dat ik de pomp moet omwisselen voor een zwaardere.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je weer volop bezig bent Carrietje,veel plezier en succes met je Lido!

Ik hoorde bij de vogelkelder, waar ze een nieuwe hele grote aquariumwinkel hebben, dat je scapers soil minstens 2 weken lang elke dag 50% water moet verversen.

Bijna alle producenten van ph verlagende voedingsbodems noemen hun bodem tegenwoordig scaper's soil en zijn onderling soms verschillend.
In deze bak zit soil van Dennerle en dan heb je dat niet,staat ook niet op hun verpakking.
In een ander bakje heb ik soil van JBL en dat moet je in het begin wel om de 2a3 dagen verversen ivm verhoging van bepaalde waarden,staat ook op de zak.
 
Dat is mooi. Bij de vogelkelder vertelden ze mij dat dat voor al de scapersbodems geldt, vandaar.

Is natuurlijk maar een klein bakkie maar ik hoop binnen een jaar te verhuizen en daarna ga ik weer een grote bak starten.


Leuk dat je weer volop bezig bent Carrietje,veel plezier en succes met je Lido!



Bijna alle producenten van ph verlagende voedingsbodems noemen hun bodem tegenwoordig scaper's soil en zijn onderling soms verschillend.
In deze bak zit soil van Dennerle en dan heb je dat niet,staat ook niet op hun verpakking.
In een ander bakje heb ik soil van JBL en dat moet je in het begin wel om de 2a3 dagen verversen ivm verhoging van bepaalde waarden,staat ook op de zak.[/Q
 
In de winkels vertellen ze weleens meer dingen die niet kloppen helaas Carrietje.
Mooi vooruitzicht maar een kleinere bak kan ook heel leuk zijn!

Ik ga straks alle garnalen uit de nano halen en in de 60cm zetten,eerst het filter overzetten.
 
Haha bedankt,heb het meeste van de inrichting er al uit dus moet een makkie zijn hopelijk! ;)
 
Garnalen zijn overgezet,was ff bang dat ik ze bijna niet meer zou zien in deze bak maar valt gelukkig reuze mee.
Moskoepeltje staat niet zo ideaal vooraan in het midden maar zet ik nog wel een keer op een andere plek,geen zin meer om weer in het water te rommelen.
ben benieuwd of het aanslaat,is van dat in vitro spul.

20170226_174903.jpg


20170226_174944.jpg
 
Dankje John,ben ook best tevreden zo.
Heb nog wel een stukje spiderwood dat aan het inwateren is maar dan gaat het wel heel erg vol worden denk ik.
 

Terug
Bovenaan