Nieuw!


Mike23

Member
Lid geworden
5 mei 2023
Berichten
15
Leeftijd
31
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier, gisteren al een post gedaan over de invulling van mijn huisvesting in de bak. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Zojuist klaar met het opstarten van mijn Superfish home 110, nu nog even het geduld bewaren om hem goed in te draaien.

Ik heb vrij veel kleine luchtbelletjes nog in de bak en ook in de bodem zit nog lucht, kan dit kwaad of is dit normaal met opstarten en gaat dit er vanzelf uit?

Verder neem ik zeker Corydoras, hiervan zijn erg veel verschillende soorten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee, welke soort vinden jullie het leukst en waarom? (Uiterlijk of wellicht verschil in gedrag?)

Verder zijn alle tips welkom šŸ˜
 

Bijlagen

  • D5E15F91-024C-46C3-A394-D77573E3B63C.jpeg
    D5E15F91-024C-46C3-A394-D77573E3B63C.jpeg
    298.7 KB · Weergaven: 64
Welkom:) die bellen zijn morgen wel weg.
Coryā€™s: Google is your friend:) zoek wat je leuk vindt en kijk of het past.
 
Welkom:) die bellen zijn morgen wel weg.
Coryā€™s: Google is your friend:) zoek wat je leuk vindt en kijk of het past.
Dankje! Ja al veel over gelezen hoor, maar kiezen is moeilijk haha. Vandaar even nieuwsgierig naar ervaring van mensen die ze zelf hebben.
 
Welkom!

Mijn man heeft de corydoras julii die ik zelf ook heel mooi vind :love:
E0D8EC1C-2911-493A-A044-9E8F6D973BEE.jpeg
 
Welkom Mike,
En laat je niet te veel beĆÆnvloeden door ons wat de leukste is, dat is natuurlijk de corydoras panda.
Ik heb ze al jaren en geniet nog iedere dag van hun kudde gedrag in het aquarium.
Ik moet zeggen dat die soort van spookyajax er ook wel super uit ziet.
Veel plezier in het uitzoeken van je nieuwe vis vrienden.
 
Welkom @Mike23 op het gezellige en leerzame forum.

Zelf heb ik corydoras Sterbai bij sumatraantjes. Maar bijvoorbeeld ook botia lohachata.
 
Naast het uiterlijk en gedrag is gezondheid, verkrijgbaarheid en prijs ook iets om naar te kijken.
Panda's zijn erg populair (geweest?) met de daarbij behorende gevolgen.
C. Adolfoi vind ik persoonlijk erg mooi, maar die zijn behoorlijk prijzig en als je dan een serieuze school ervan wilt, loopt dat best in de papieren.
Ik heb zelf C. Paleatus en C. Aeneus. C. Paleatus is een erg gezellige en zichtbare soort, al vind ik het niet Ć©Ć©n van de mooiste. C. Aeneus is mooier maar verstopt zich wat meer.

Enne...Welkom!
 

Terug
Bovenaan