Nieuw visbestand


D

Deleted member 14272

Guest
Na vele Jaren Discusvissen houden,ben ik hier mee gestopt vorig Jaar halverwege December.De Discusvissen die ik verzorgde zijn en hebben het op een Maand na 5 Jaar volgehouden en zijn uiteindelijk na een volwassen toestand bereikt te hebben ziek geworden,daar met hulp van een welbekende maar niet met name te noemen Discuskweker daar alles aan gedaan om ze weer terug te krijgen naar een gezonde toestand,dit met een combinatie van medicijnen,maar dat is niet gelukt.

Verder heb ik geen enkele kennis van hoe oud een Discusvis in gevangenschap in Jaren mee gaat,misschien is dit maximaal 8 Jaar? ik weet het niet.

Ik had vorig Jaar omstreeks December voor mijzelf de keuze gemaakt om geen Discusvissen meer te gaan houden,en de komende Jaren verder te gaan met een totaal ander visbestand.

Momenteel zwemmen er in mijn bak 7 Maanvissen,de misschien wel bekende Red back's.Tezamen met 7 Gasteropelecus Maculatus en 10 Brochis Splendes,dit bestand zal zo blijven en niet uitgebreid worden anders wordt het op 450 liter bruto te veel,ook heb ik een bioloog met een inhoud van zo'n 100 liter dus dat reken ik maar mee met het bestaande visbestand.

Ga er verder wel vanuit dat voornamelijk de Maanvissen dezelfde eisen stellen als de Discus,dus waterverversen zal elke week weer moeten gebeuren voor het welzijn en groeien van de vissen,maar dat vind ik geen probleem.
 
Wil je de Red Back uitbreiden?
Vandaag binnen gekomen bij VKC
8 stuks, Pterophyllym scalare, red back

84306560_2483516781890304_2341630476315262976_n.jpg
 
Niet van plan om de Redback's uit te breiden,vind 7 stuks wel voldoende,mooie foto van de Redback's Rjoemman,de mijne zijn wat kleiner met hier en daar een klein beetje kleur.

Gr. bert
 
Kan je een foto voor ons maken?
 
Lang geleden,zal is een poging wagen.
 
Succes met de bak Bert

Mijn discussen waren bijna 6 jaar toen ik de laatste paar weg deed vanwege een verhuizing.

Over de leeftijd wordt een hoop geschreven maar een eenduidig antwoord heb ik nooit kunnen vinden.
 
Als het nog opgroeiende vissen zijn, wat ik uit eerdere reacties wel kan veronderstellen, ga je met slechts 1 verversing per week geen optimaal groeiresultaat bereiken.
Tot aan 18 maand oud hebben ze overvloedig eten en vers water nodig. (meermaals daags voeren en meermaals per week grote verversingen)
Nadien kan dit afgebouwd worden.
 

Terug
Bovenaan