Nieuw op dit forum


S

Schermwapen

Guest
Hallo allemaal,

Sinds vandaag nieuw op dit forum.
Voor de kerst op bijzondere wijze aan een aquarium gekomen. Mijn zoontje (6jr) overtuigde op een bijzondere wijze mijn ega om een aquarium te kopen. De details laat ik maar achterwegen...:) Zelf overigens al enkele jaren eerder de wens gehad om een aquarium te starten. Nu is het (gelukkig) een feit. De Lido 120 is het uiteindelijk geworden, na compromis met mijn ega en kritische analyse van de beschikbare ruimte...:)
Vanaf 28-12-18 draait de bak. Ideeën voor de indeling heb ik op internet op gedaan. Via YouTube en diverse fora heb ik basale informatie gevonden. Het aquarium krijgt CO2 en plantenvoeding. Nu nog afwachten op de nitrietpiek die nog moet komen....
Het bestand aan vissen is lastig vast te stellen. Neon tetra en of Melanotaenia praecox, Caridina japonica, of nog een enkele andere vis. Met name de hoeveelheid is nog afwegen aangezien de meeste vissen in een school wensen te leven. Advies is hierover natuurlijk welkom.

Ons aquarium in week 2 van de opstart:

Bekijk media item 1476
Feedback van harte welkom!
 
Welkom.

Koop er nog wat zuurstofplanten in. Waterpest.

Thanks voor de tip. Midden achter (niet te zien op de foto) staan nog rotala indica die in vitro gekweekt zijn. Ze zijn nu nog klein. Desondanks zijn ze al een kleine cm gegroeid.
 
Welkom op het forum.
Voor specifieke vragen over bv een visbestand kan je een topic aanmaken in het subforum samenstelling visbestand.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan