Nieuw lid


M

Matthias_c

Guest
Hallo,

Mezelf even vlug voorstellen.

Ik ben matthias en heb sedert kleins af altijd vissen gehouden. Vooral apistogramma.
daarna een paar jaar stil gelegen en nu sedert enkele jaren dan toch de microbe weer te pakken.
Momenteel houdt ik enkel een koppel Thorighthys elliotti en hun eigen aquarium waar ze momenteel jongen hebben.
Daarvoor ook succesvol jongen gehad met Hypsophrys Nicaraquensis.
Deze week komen er opnieuw apistogramma's bij in een ander aquarium.

Daar heb ik wel wat de nodige problemen mee want het water uit de kraan is ph 7.71 , GH en KH 12...
Dus zal ik met regenwater en turf het water op de gewenste waardes moeten krijgen.
Ofwel is CO2 ook een optie maar daar heb ik geen ervaring mee of die de GH en KH ook naar beneden krijgt?

Hieronder wat foto's van de Thorichthys hun bakje. en van de Hypsophrys voordien.

IMG_20180828_213400.jpg


IMG_20180828_213441.jpg


37085259_1673143642723204_2953788853594357760_n.jpg
 
Je kunt ook met Osmose water gaan werken. Eventueel in delen zodat je het gewenste KH/GH krijgt.

Eventueel zou je dat in 5 liter kannen kunnen kopen, maar een eigen apparaat is ook prima. In dit soort gevallen voldoet een standaard osmose apparaat van rond de 50 euro.

Welkom
 
kom je toevallig uit Groningen? er is een lid wat van 2 cichliden af moet waar je mogelijk interesse in zou kunnen hebben
 
Dank voor het warme welkom!

@Nekko, ik kom niet uit groningen, maar uit Belgie (Kortrijk).
Over welke vissen gaat het?
 

Terug
Bovenaan