Nieuw gezelschapsaquarium


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Nu mijn tanganyika aquarium goed draait is het tijd om een extra projectje er bij te nemen.
Ik heb nog een oud aquarium staan van 60 cm (ongeveer 54 liter). Ik zou hier graag een gezelschapsbakje van gaan maken. Terug wat puzzelen om een goed bestandje te vinden dus :)
Wat ik in gedachten had:
Een klein scholenvisje, nog niet echt een idee over de soort (misschien boraras?)
Een koppelvisje
Een groepje cory's of een pangio soort
Een groepje garnalen.

Ben nog wat op zoek naar welke soorten ik juist wil gaan houden, maar had graag jullie insteek al gehoord :)

Vriendelijke groet!
Ibbe
 
Wat ik zou doen in een 54 liter bakje is een grote school Kubotai en een grote school garnalen en dat zou het dan zijn als echte blikvanger zowel boven als onder in de bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: DiMi
Als je garnaaltjes wilt houden dan kun je de rest van je bestand een beetje uitzoeken op temperaturen die bij hun passen.

Corydoras en garnalen is een hele goede combinatie.
Zelf heb ik in de 60 cm
Vuurgarnalen + Corydoras axelrodi
Orange Sakura + Corydoras panda
Crystal bee + Corydoras Pygmeus (wel op ph verlagende bodem)
Deze soorten cory's worden ook niet zo groot en kunnen daarom goed in de 60 cm

Cory's eten geen garnaaltjes, maar veel andere vissen wel.
Er is wel veel verschil tussen. Je hebt kleine visjes die af en toe een baby garnaaltje opsnoepen
Maar je hebt ook kleine visjes die echt op de garnaaltjes jagen

Zo heb ik de pareldanio die steeds maar blijft jagen en heb ik de amandae die er niet naar omkijken.

Zorg er in elk geval altijd voor dat je lekker veel mos hebt waar de garnaaltjes lekker in kunnne leven.
 
Je kan een groepje Panda s voor de bodem nemen en wat Brigittae voor de middenlaag. Daar kunnen misschien wat garnaaltjes bij als je zou willen.
 
Bedankt voor de reacties,
Het zal dus een garnalen aquarium worden. Weet wel nog niet welke soort, zal daar nog eens wat meer rond opzoeken eerst.
Daarbij een groepje panda's, 8 stuks?
En dan een schoolvisje zoeken. hoeveel stuks voor een schooltje kubotai of Brigittae/ amandae?
 
Een koppelvisje
Honinggourami, pauwooggrondel, dario, dario, betta man, apistogramma borellii(met cory's kan die niet)
De visjes kunnen soms een babygarnaaltje pakken, en de dario vgm wel vaak;)
 
Bij garnalen kan de Corydoras panda prima. Zou zelf voor 6 a 7 stuks gaan, gezien het bodemoppervlak van een 60x30. Als scholenvisje kunnen alledrie de soorten die je noemt. Voor de kubotai zou ik voor max 10 stuks gaan en voor de brigittae rond de 15. Kies je voor de amandae dan zou ik daar ergens tussenin gaan zitten.
 
Bedankt voor de hulp :)
Ik zou graag twee soorten garnalen gaan houden, dit zijn er die me wel tof lijken:
Vuurtjes
Carbon rili
Red sakura
Black sakura
Blue pearl
Black and blue rili
Citroengarnalen

Zou iemand hier kunnen zeggen welke al dan niet met elkaar kruisen en welke ik wel samen kan houden? Op de kruistabellen die ik vind is dit namelijk niet altyd duidelijk.
 
Schema:
IMG_2401.JPG


Rood kruisen ze wel.

Alle neo Caridina (vuurtjes, citroentjes etc) kruisen in ieder geval met elkaar.
 

Terug
Bovenaan