Nieuw bestand 300l aquarium


T

TomV

Guest
Hey iedereen,

Ik ga deze week een 300l aquarium aanschaffen. Nu ben ik nog een newbie in de aquarium wereld en zou graag aan jullie advies vragen ivm het bestand.

Ik vind dwergcichliden wel mooie vissen maar heb weinig verstand van het aantal en welke vissen er nog bij mogen. Corydoras vind ik ook fijne vissen maar wat ik al gevonden heb passen deze niet echt bij elkaar.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Heel gaaf! Wel een aantal vragen.
-Naar wat voor een inrichting wil je gaan werken?
-Wat zijn de afmetingen van de bak?
-Welke vissen vind je gaaf?
Kijk eens op het forum bij andere leden of op een site als deze. Qua bakmaat of andere info soms wat achterhaald, maar qua plaatjes en soorten hebben ze er aardig wat soorten op staan. Je voorkeuren zou jehier dan kunnen delen en dan kunnen we hier kijken wat er eventueel zou kunnen en niet
 
De afmetingen zijn 125 x 48 x 50cm.

Ik vind een inrichting met veel stenen en hout en minder planten wel mooi.

Ik zal eens rondneuzen op het forum en op die site.

Alvast bedankt.
 
Die combinatie is doorgaans niet ideaal inderdaad..

nu zou 1 koppel / harem + een groepje cory´s nog wel kunnen.
maar een grote groep cory's of groep dwergen is m.i. een stuk mooier.

verder heb je nog zat ruimte over in de midden en bovenlaag natuurlijk :)
 
Welke vissen passen dan nog erbij in de midden en bovenlaag?
 
Ik kan wel wat opzetjes bedenken voor zo'n bak.

Opzetje 1:

Hoofdbewoner: Een groepje Mikrogeophagus altispinosa (5 st), óf een harem Apistogramma hongsloi of macmasteri;
Bijvissen: Nannostomus marginatus of beckfordi, óf Paracheirodon axelrodi (stuk of 20/25);
Eventueel nog 1 of 2 mooie L-nummers (bijvoorbeeld L134, L66, L201, L129).

Inrichting: zandbodem, rivierkeien, corbowood, catappabladeren, echinodorussen, drijfplantjes (bijv. Pistia stratiotes).

Opzetje 2:

Hoofdbewoner: Een groepje Laetacara dorsigera of curviceps (zwemmen meer in de middenlaag, wat ruimte laat voor corydoras);
Bijvissen: Nannostomus marginatus of beckfordi, Paracheirodon axelrodi (stuk of 20);
Bodem: Een groepje Corydoras (aantal afhankelijk van gekozen formaat, bijvoorbeeld 10x sterbai/adolfoi/arcuatus)

Inrichting: zandbodem, rivierkeien, corbowood, catappabladeren, echinodorussen, drijfplantjes (bijv. Pistia stratiotes).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan wel wat opzetjes bedenken voor zo'n bak.

Opzetje 1:

Hoofdbewoner: Een groepje Mikrogeophagus altispinosa (5 st), óf een harem Apistogramma hongsloi of macmasteri;
Bijvissen: Nannostomus marginatus of beckfordi, óf Paracheirodon axelrodi (stuk of 20/25);
Eventueel nog 1 of 2 mooie L-nummers (bijvoorbeeld L134, L66, L201, L129).

Inrichting: zandbodem, rivierkeien, corbowood, catappabladeren, echinodorussen, drijfplantjes (bijv. Pistia stratiotes).

Opzetje 2:

Hoofdbewoner: Een groepje Laetacara dorsigera of curviceps (zwemmen meer in de middenlaag, wat ruimte laat voor corydoras);
Bijvissen: Nannostomus marginatus of beckfordi, Paracheirodon axelrodi (stuk of 20);
Bodem: Een groepje Corydoras (aantal afhankelijk van gekozen formaat, bijvoorbeeld 10x sterbai/adolfoi/arcuatus)

Inrichting: zandbodem, rivierkeien, corbowood, catappabladeren, echinodorussen, drijfplantjes (bijv. Pistia stratiotes).

Hartelijk bedankt. Nu kan ik beginnen met opzoekwerk
 

Terug
Bovenaan