Nieuw aquarium


F

Flishxx

Guest
Hoi,
Ik ben van plan een nieuw aquarium te nemen voor mijn maanvissen, die zitten in een te klein aquarium nu.

De vissen die er sowieso inkomen zijn
Koppel maanvissen
Roodneuszalmpjes
Koperzalmpjes
Corydoras

Ik heb een paar vragen.

Ik wil een aquarium boven 80 liter, eentje waar maanvissen zich echt fijn voelen, welke raden jullie aan?
Ik wil liever geen hele co2 installatie, als het moet gebruik ik vloeibare co2, welke planten gaan goed zonder co2?
Welke vissen zijn nog leuk bij de vissen die er sowieso ingaan?

Ik heb nog meer vragen maar die ben ik nu vergeten, als ik ze weet stel ik ze ook!

Alvast bedankt! :)
 
Voor maanvissen raden ze volgens mij aquaria vanaf 150cm aan. In ieder geval moet de waterhoogte minstens 50cm zijn. Aqualantis heeft hele mooie aquaria naar mijn mening, maar dat is ook grotendeels smaak. Qua vissen heb je dan heel veel keus. Maar wat er precies goed gaat met maanvissen kan ik je niet bij helpen. Let op dat je vissen neemt die warm willen zitten en die niet al te klein zijn (anders worden ze opgegeten).

Er zijn genoeg planten die je zonder Co2 kunt houden, denk aan Echinodorus, Anubias of javavaren soorten. Ook Valisneria en Cryptocoryne soorten doen het prima zonder Co2.
 
Wat Noa al aangeeft voor maanvissen is ruimte nodig dus min 150 cm met een water hoogte van min 50 cm
Je schrijft een koppel maanvissen dit zijn groepsdieren dus een 1 koppel :juggle::S beter een groep van 6-12
Wat betreft co2 er staat me iets van bij dat maanvissen dit niet prettig vinden ( kan het mis hebben zou eens bij lid Jos Hut informeren ) https://www.aquaforum.nl/threads/het-verzorgen-en-kweken-van-raszuivere-maanvissen.82490/
Van vloeibare co2 zou ik zo en zo vandaan blijven is geen co2 maar een chemisch benadering goed voor algen bestrijding maar de pest voor planten en vissen
 
Oke bedankt!
 

Terug
Bovenaan