Nieuw Aquarium


P

Porsinck

Guest
Goedemorgen,

Mijn vriendin en ik willen graag een klein aqaurium (10/15 liter) maar we hebben niet echt een idee wat voor bewoners er in kunnen en hoeveel?

Nu was de vraag kan iemand dat mij vertellen?

Met vriendelijke groet
 
Welkom en ik zou daar geen vissen indoen hoor. Dat is meer een bakje voor mooie garnaaltjes. Als je iets wil voor visjes dan moet je al snel aan 30-40 liter denken en dan is de keus ook erg beperkt. Ik zou als ik je was een bakje van 60cm nemen en dan kun je wel leuke visjes vinden maar goed je moet er de ruimte en het budget voor hebben;)
 
Bedankt voor het bericht,

Dat dacht ik al een beetje. Zijn garnaaltjes een beetje makkelijk te onderhouden (Het wordt ons eerste aquarium)?
 
Welkom,
Ik ben het helemaal met John eens, alleen garnaaltjes of slakjes in een bakje van deze maat, er zijn overigens schitterend mooie garnalen voor het uitzoeken.
 
Bedankt voor het bericht,

Dat dacht ik al een beetje. Zijn garnaaltjes een beetje makkelijk te onderhouden (Het wordt ons eerste aquarium)?
Als je je even inleest in Neocaridina zal je er achter komen dat je heel wat soortjes hebt om uit te kiezen.
 
Garnaaltjes zijn erg leuk hoor .
Wanneer je een mooi groepje hebt zijn deze altijd wel ergens in beweging .
 
Bedankt voor alle info, Ze planten zich snel voor heb ik gelezen, Wat is snel en wat kun je doen met die baby garnaaltjes?
 
Wat is snel :D :D
 
10 a 15 liter is erg weinig.
Begin met aan 30 liter te denken.

Neocardina's zijn leuk maar wat ik zou doen is een bakje van 30 liter en dan 10 Tenuipedium palaemonoides of iets lastiger maar erg leuk Caridina gracilirostris.

Of een hele makkelijke de Cardina japonica.
 

Terug
Bovenaan