Nieuw Aquarium


N

Niels den Brouwer

Guest
Draai nu meer als een jaar succesvol mijn Superfish Home 60 maar kriebelt toch om een maat groter te gaan.
Nu was mijn oog gevallen op de Juwel Rio 125 Led. Nu is het zo dat ik bij de Home het licht kan dimmen (weliswaar handmatig, maar wel mogelijk). De Rio is volgens mij niet dimbaar (Multilux Led)

Hoe zijn de ervaringen van mensen met de Rio 125 Led? Gewoon een tijdklok erop en volledig licht aan laten?
of de hele unit vervangen door de Juwel Led Helialux met dimmer?

Hoor graag van jullie.
 
Niemand goede ervaringen met de Rio 125? :Dk
 
Draai nu meer als een jaar succesvol mijn Superfish Home 60 maar kriebelt toch om een maat groter te gaan.
Nu was mijn oog gevallen op de Juwel Rio 125 Led. Nu is het zo dat ik bij de Home het licht kan dimmen (weliswaar handmatig, maar wel mogelijk). De Rio is volgens mij niet dimbaar (Multilux Led)

Hoe zijn de ervaringen van mensen met de Rio 125 Led? Gewoon een tijdklok erop en volledig licht aan laten?
of de hele unit vervangen door de Juwel Led Helialux met dimmer?

Hoor graag van jullie.
Hopelijk is je oog nog heel. Kunnen lelijke beschadigingen door zo'n val ontstaan... ;)k

Maar euhh... zonder gekheid. Ik zou altijd kiezen voor regelbaar licht. De kwaliteit van Juwel Led Helialux met dimmer is waarschijnlijk beter dan die ledbuizen van hun. Je kan natuurlijk ook gewoon voor een ander merk kiezen. Er zijn veel vergelijkbaar maar zeker ook betere alternatieven te koop. Wellicht kun je zelfs nog een nieuwe bak met TL verlichting voor een zacht prijsje kopen en dan op zoek gaan naar kwaliteit led licht.
 
Gezien het feit dat er nooit enige ter zake doende informatie bij de Juwel buizen wordt gegeven. Dat zie je ook vaak bij goedkope ledstripjes.
 
Denk ook wel dat je de bewering van ben kan laten berusten op het feit dat er over de helialux wel positieve verhalen zijn en dat er niet heel veel mooie volgroeide plantenbakken zijn met plakstrips of retro-fit led balken
 
Gezien het feit dat er nooit enige ter zake doende informatie bij de Juwel buizen wordt gegeven. Dat zie je ook vaak bij goedkope ledstripjes.
Denk ook wel dat je de bewering van ben kan laten berusten op het feit dat er over de helialux wel positieve verhalen zijn en dat er niet heel veel mooie volgroeide plantenbakken zijn met plakstrips of retro-fit led balken
tja spul is nog niet zo heel lang op de markt dus daar kan je nog weinig over zeggen vrees ik
wat de info betreft das met zo veel merken zo vrees ik
je moet behoorlijk door spitten wil de juist info krijgen merk ik met mijn zoek tocht naar de nieuwe verlichting voor de 1050
wat ik wel zie bij de mijn rio 240 dat de planten de bak uitgroeien met de led buizen van juwel oké zijn een paar makkelijke soorten maar toch
in vergelijking met de zelfde planten in een rio 240 t5 gaan de planten in de led bak behoorlijk beter
 
Ja heb al wat rond zitten zoeken maar kon er niet heel veel wijs uit. Misschien kijken voor tweede handsbakkie en dan goede led verlichting erbij kopen.
 
tja spul is nog niet zo heel lang op de markt dus daar kan je nog weinig over zeggen vrees ik
wat de info betreft das met zo veel merken zo vrees ik
je moet behoorlijk door spitten wil de juist info krijgen merk ik met mijn zoek tocht naar de nieuwe verlichting voor de 1050
wat ik wel zie bij de mijn rio 240 dat de planten de bak uitgroeien met de led buizen van juwel oké zijn een paar makkelijke soorten maar toch
in vergelijking met de zelfde planten in een rio 240 t5 gaan de planten in de led bak behoorlijk beter

Nou ja, als je tevreden bent, de keuze ligt altijd bij jezelf! Dat geldt natuurlijk ook voor Ts.


@Flipper Even een tip; je zinnen zijn soms moeilijk te lezen. Probeer ze af te maken met aan het begin een hoofdletter en aan het eind een punt. Dat maakt advisering wat gemakkelijker en je vragen en/of bedoelingen duidelijker..
 
Ja heb al wat rond zitten zoeken maar kon er niet heel veel wijs uit. Misschien kijken voor tweede handsbakkie en dan goede led verlichting erbij kopen.
Als eerder gezegd:
Soms worden bakken met TL verlichting als overjarig gezien door de aanbieder en voor leuke prijzen aangeboden. Inderdaad kun je dan zelf je (led-)verlichting kiezen, waarbij het totaal niet eens zoveel duurder hoeft uit te vallen met een betere kwaliteit.
 
Voor de moeilijke lezers onder ons :cool::sorry:

Tja spul is nog niet zo heel lang op de markt dus daar kan je nog weinig over zeggen vrees ik.

Wat de info betreft das met zo veel merken zo vrees ik.

Je moet behoorlijk doorspitten wil de juist info krijgen merk ik met mijn zoek tocht naar de nieuwe verlichting voor de 1050.

Wat ik wel zie bij de mijn rio 240 dat de planten de bak uitgroeien met de led buizen van juwel oké zijn een paar makkelijke soorten maar toch.

In vergelijking met de zelfde planten in een rio 240 t5 gaan de planten in de led bak behoorlijk beter.
 
Is er trouwens iemand bekend met Aquatlantis Elegance Expert 80? dit is een hele mooie maat voor mij.
alleen zou ik er een achterwand in willen plaatsen maar zo te zien zit het filter dan in de weg..
 
Is er trouwens iemand bekend met Aquatlantis Elegance Expert 80? dit is een hele mooie maat voor mij.
alleen zou ik er een achterwand in willen plaatsen maar zo te zien zit het filter dan in de weg..
Denk dat het te doen is om de achterwand rond de filter vast te kunnen kitten als je handig bent.:thumbs:
 
Ik heb een Aquatlantis Elegance Expert 120. De Easy LED geeft echt een bak licht... Middels de nieuwe Easy LED Control Plus kun je de sterkte bijstellen.

Wat betreft het filter, bij mij zat er een losse BioBox bij in de doos. De mogelijkheden om deze vast te maken zijn beperkt. Je moet de BioBox namelijk ophangen voor de hoogte en dan met wat zuignappen vastzetten. Het kan... maar het zit niet echte stevig, daarnaast is mijn ervaring dat de BioBox nogal wat geluid maakt en snel verstopt raakt.

Ik zou lekker een extern filter nemen en dan kun je dus gerust de hele achterwand vastkitten
 
Ha Markie, dank voor je uitleg. Was mijn idee ook om er sowieso een dimmer op te zetten. Goeie tip van het filter. Ga me eens verdiepen in een externe filter. ;)k
 
Je kunt trouwens ook voor de Eheim Vivaline gaan. Mooie bakken met LED en een los filter. Zag ze laatst staan. Mooi ontwerp en niet eens veel duurder als de Elegance.
 
Helaas is een externe filter niet echt mogelijk vanwege de locatie. Die Eheim Vivaline biedt zeker mogelijkheden aangezien de Biopower filter gewoon los overal te bevestigen is. Zag ook dat ze al met Led verlichting komen en er een dimmer tussen kan. Kan ik en gewoon een achterwand plaatsen en het licht dimmen :thumbs:
 

Terug
Bovenaan