Nieuw aquarium van misssol


M

MissSol

Guest
Hallo allemaal,
Bij deze zal ik( als jullie dat leuk vinden) een fotoalbum bijhouden van onze sluierbak. Wij hebben jarenlang een tropisch aquarium gehad, uiteindelijk weg gedaan omdat we met andere dingen bezig waren maar het houden van visjes begon toch weer te kriebelen, alleen nu totaal wat anders. Dus begin van het jaar een kleiner aquarium aangeschaft met sluiers, ook omdat mijn zoontje deze visjes goed kan zien(hij is nog klein), wel met de afspraak dat als we het echt weer leuk vonden de visjes uiteindelijk in een grotere bak moeten, nou deze is er dan eindelijk gekomen! Nu een juwel rio 240 tegen het lijf gelopen met een mooi buitenfilter erbij. We zijn de bak nu aan het opstarten en ik kan niet wachten om de visjes over te plaatsen.
Als dit allemaal goed gaat willen we in de toekomst een nog grotere bak, maar voorlopig zullen de visjes hier wel tevreden mee zijn hoop ik.

Hierbij een paar foto's, het is nog niet klaar zoals jullie kunnen zien.

14584111887_22352a4b6d.jpg
[/url] image by misssol, on Flickr[/img]

14747586246_92e9780f32.jpg
[/url] image by misssol, on Flickr[/img]

En de toekomstige bewoners(de foto's zijn van een paar maanden geleden, inmiddels zijn ze al wel wat veranderd...)

14584219088_5e1ab316b2.jpg
[/url] image by misssol, on Flickr[/img]

14584386477_f63c2c607a.jpg
[/url] image by misssol, on Flickr[/img]

AEPmSOMkmN3OpcXKbDTy7GQMgSavME_W.jpeg
image by misssol, on Flickr


14584152220_9c8a2e8ccd.jpg
[/url] image by misssol, on Flickr[/img]
 
Veel succes met je nieuwe bak!
Fijn weer leuke fotootjes als ze in de bak mogen!
;)
 
mooi hoor, leuk ook die waaier !!
vind die zo vet :D

ben benieuwd hoe je vissies gaan uitgroeien !
 
Bedat voor jullie reacties, ben helemaal enthousiast van sluierstaarten geworden en ben heel benieuwd hoe ze hun nieuwe bakkie gaan vinden. De waaiergarnalen zijn ook echt leuke beestjes en het gaat hartstikke goed om ze met de sluiers te houden! Heb een extra stromingspompje voor de waaiers en de vissen vinden het ook leuk om hierdoorheen te zwemmen, is altijd wel een komisch gezicht!
 
Net deze bak opgestart en nu heeft mijn vriend 2 nieuwe visjes aangenomen die veel te klein zaten, komen bij kennissen vandaan uit een 30liter bakje. Dus nu toch al de vissen overgeplaatst in hun nieuwe onderkomen(dan de komende weken maar extra water verversen) en de 2 nieuwelingen in het oude aquarium van 80 liter geplaatst. Echter blijken de nieuwelingen al behoorlijk fors te zijn en vind ik het eigenlijk wel een beetje zielig. Dus ik denk dat we toch maar op zoek moeten gaan naar een groter aquarium waar ze met ze allen in kunnen. Nu aan het nadenken wat ik zal doen kwa bezetting voorlopig, de twee nieuwe zijn flinke forse vissen, de andere zijn echt mini's waarvan er eentje zeker wel vergroeid is. Wat zouden jullie doen kwa bezetting? 2 kleinere in de 80 liter voorlopig en de rest in de rio 240? Of zouden 2 grotere en 4 kleintjes het met veel waterwissels wel uithouden in de rio240?

Hier de nieuwelingen die vanavond zijn gebracht, ik vind ze eigenlijk wel heel erg leuk!


z07fBb90CMpNGYLdFCcb1-H992-0ibW7.jpeg image by misssol

z07fBb90CMpNGYLdFCcb1-H992-0ibW7.jpeg image by misssol


En we kwamen nieuwe avondverlichting tegen met bubbels, vind wel leuk effect geven!
z07fBb90CMpNGYLdFCcb1-H992-0ibW7.jpeg image by misssol


z07fBb90CMpNGYLdFCcb1-H992-0ibW7.jpeg image by misssol
 
Als de Rio 240 nog geen 3 weken ingedraaid is, zou ik goed uitkijken voor een nitrietpiek. Zeker nu je 4 vissen ineens in de bak hebt gezet en dat zorgt ervoor dat je bacteriecultuur ineens veel meer vervuiling te verwerken krijgt. Dit kan er ook voor zorgen dat je waarden de hoogte in schieten.
Dus goed in het oog houden en zeker veel verversen om het tegen te gaan.

Ik zou zeker nog even wachten met de 2 nieuwelingen over te zetten omdat je dan je rio 240 nog zwaarder belast en die het nu al moeilijk zal krijgen de komende weken. De 2 vissen in je 80 liter bak laten, veel en vaak verversen en op zoek gaan naar een nieuwe, grotere bak of een ander onderkomen voor een deel van de visjes.
Met z'n zessen in de rio 240 lijkt mij niet zo een goed idee omdat 4 al het absolute maximum is als je het aantal netto liters bekijkt.

Dit is hoe ik het zou doen. :)
 
Ik heb de 2 grotere in de grote bak gedaan, ze waren zo angstig en schuw dat ik dacht dat het wel goed zou zin als ze met de andere zouden zwemmen. En de 2 kleinste in de kleine bak. Doe nu om de dag verversen en test het water ook steeds. Lijkt tot nu toe goed te gaan gelukkig. Die twee nieuwe zijn helemaal happy en een van me andere visjes zwemt continu met ze, ze zijn ook helemaal niet meer schuw nu.
En nu het allerbeste nieuws, ik heb een rio 400 gevonden die we zondag op gaan halen! Word nog wel ff een verhuisklusje, maar dan kunnen ze wel lekker straks gezamenlijk rondzwemmen en hebben lekker de ruimte!
 
Zo kan het ook natuurlijk. Zolang je maar goed blijft verversen en de vissen niet hangerig worden ofzo, moet het wel in orde komen.
Rio 400 is goed voor 6 visje (valt wel te bezien als ze �cht groot worden aangezien je volgens mij potenti�le ryukins hebt en die echt veel liters vragen om mooi uit te groeien). Wel lang genoeg laten indraaien en de vissen niet alle 6 in ��n keer overzetten, want dan kan je ook na de indraaiperiode nog een nitrietpiek krijgen.

Succes met je nieuwe bak binnenkort en ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! :)
 
Hierbij de nieuwe bak, het was ff een klusje maar hij draait. De vissen moesten er al in omdat ik de de bak compleet gekocht had en de vissen die erin zaten ook ergens in moesten( die breng ik morgen weg) Heb er 2 pompen opdraaien die al ingedraaid zijn en hou de waterwaardes goed I'm de gaten en ververs ook wat extra.
Mis nog een achterwand, daar komt een poster, zolang maar ff een handdoek opgehangen ivm licht. Maar ben al best trots en daarom toch ff een fotootje.

JwORityphKc9g3UB9Ym0IJcZW09Wcm3_.jpeg image by misssol, on Flickr
 
Hier weer eens een update. We zijn inmiddels verhuist en natuurlijk ook de visjes, de bak heeft gelijk weer even een opfrisbeurt gekregen, hier hoe ie er nu bij staat:

k8Cxrj-L-tKvQwL6rfazfGqT7TUZF_w2.jpeg
image by misssol, on Flickr
Moet alleen de achterwand nog even goed doen, er is wat vocht achter gekomen.


En aangezien ik maar geen goeie foto's krijg heb ik een filmpje voor proef gemaakt
[video]http://youtu.be/kHH_o98hvM4[/video]

De vissen doen het erg goed, ondanks dat ze allemaal wel te krap hebben gezeten en denk ik wel wat vergroeid zijn, doem ze het erg goed en zie ik sinds een paar dagen ook paringsgedrag bij enkele vissen.
 
Hier weer eens een update. Vandaag hebben we een nieuwe aanwinst erbij gehaald. Waarschijnlijk een hij en hij komt bij dino vandaan, wat een prachtige exemplaren hebben we daar gezien zeg. Nooit gedacht dat we nog eens een demekin zouden hebben maar vond de kleur zo mooi, totaal weer wat anders dan ik al heb.

Dit is Sushi.

Ob-01MIADBqmHh-hupzYcZ2d-g-VpTUG.jpeg
image by misssol, on Flickr
 
Thanks, het is echt een cutie, nooit gedacht dat ze zo leuk waren!
 
Leuke vissen en leuk ingericht zo met dat in stukken gebroken schip.
Vooral de belletjes hebben een leuk effect. En oh wat is Sushi leuk ik hoop dat mijn telescoopoogjes ook zo mooi worden als ze groeien.
 

Terug
Bovenaan