Newbe met 2e hands bakje en een minibakje voor dochter


T

Tamaraqua

Guest
hoihoi,

Nieuw hier en zoekende naar info, tips en trucs. Na mijn dochter een klein aquarium gegeven te hebben voor haar verjaardag ben ik besmet. Ik wilde ook een aquarium. Maar wel een kleintje voor op mijn 'thuiskantoor'. Ik kon toevallig dit bakje 2e hands overnemen
20200618_200710.jpg
20200619_171259.jpg
20200618_210849.jpg
20200618_200710.jpg
20200618_210849.jpg
van een knul die er geen zin meer in had. Incl de inrichting waaronder 4 algeneters ( 2 pleco's, 1 corydoras en Otocinclus vittatus) 2 grote waaierhandgarnalen, klein schooltje tetra's, een zwaarddrager en 2 supersnelle aaltjes (weet niet goed hoe ze te noemen) en veel kleine garnalen. Ik vind het allemaal heel leuk, maar ook vrij 'ingewikkeld'. Dus ik zit met wat vragen: Is het teveel voor deze bak?? Na de verhuizing flinke waterwissel gehad voor het vervoer, en het bakje was flink vervuild....en helaas ik ben geen echte expert maar na de verhuizing zag ik dat 2 tetra's duidelijk misvormd waren (1 kromme rug en 1 vergroeid bekje en de rest vaal en aangevreten vinnen) Dus ik heb ze allemaal apart gezet, op 1 na die zich niet laat vangen. Tetraziekte?? Inmiddels zijn er 3 al (stress?? overleden. Wat kan ik het best doen met de rest? Afwachten, medicijnen toevoegen...de lokale dierenwinkel kon mij niet echt verder helpen. Dus nu hoop ik hier tips te krijgen..
Ik weet ook niet goed wat ik met al die garnalen aan moet, het zijn er echt veel en minstens 4 met eitjes. Kan ik die veilig kwijt in het bakje van mijn dochter (zij heeft 3 gupjes en 3 platys, ja best veel voor een klein bakje maar ze doen het heel goed en er is zelfs al wat geboren) en wat babyguppys in die van mij zetten, of nu nog niks doen ivm mogelijke ziekte? Ik weet het even niet zo goed meer. Ik voel me echt een beetje dom nu, haha.
Bedankt alvast.
 
Welkom op het AF. Ik denk dat je je vragen het beste in de daarvoor bestemde sectie kan posten ;)
 
Heey welkom Tamaraqua..

Op HoiHoi heb ik het © coopyryght al. Sorry maar ik ben je voor. :p:cool:

Wanneer je een topic maakt vermeld dan zoveel mogelijk details.

Zowel je dochter en jij heel veel plezier gewenst met de nieuwe hobby en een leerzame tijd op het forum.
 
Welkom!
 

Terug
Bovenaan