Net onder wateroppervalkte


R

Rita en Rob

Guest
Zijn er vissen die meestal zeg een cm of 5 onder het wateroppervlakte blijven zwemmen? Ik heb bijlvisjes gezien die in de aquariumzaak allemaal tegen het wateroppervlakte aan lagen. Dat vindt ik geen mooi gezicht. Kunnen jullie mij een suggestie aan de hand doen ?
 
iets meer info is wel nodig

om te beginnen hoe groot is je bak
en welke vissen zitten daar al dan niet in
 
120 lang 50 diep en 70 hoog, dus 420 liter bak
10 neon tetra, 5 sumatranen zitten er nu in, deze blijven voornamelijk in het midden. En 4 siamensis die zich lekker rond eten op en rond de bodem
 
goerami�s willen rustige vissen om zich heen en samutranen staan er om bekend dat ze de stengels van de goerami�s afbijten.

maar zonder samutranen zou het kunnen denk ik
 
Ja dan zou er een keuze moeten worden gemaakt uiteraard.
Wat te denken van de Nannobrycon eques.
 
Ik zal nog eens gaan kijken misschien de Sumatraantjes wel wegdoen.
Als er nog meer suggesties zijn graag;.
 
Sumatraantjes zijn juist erg interessante vissen om bezig te zien, maar wel in een flinke school. Dan houden ze zich met elkaar bezig en niet met de medebewoners. Als je ze met maar 5 stuks houdt is de kans groot dat ze vervelend gaan doen.
 
Bijlzalmen zijn reuze saai ook ;) heb er zelf geen ervaringen mee maar misschien dat van die dwarsband of andere snoekjes wat voor je zijn?
Halfsnavelbek is ook wel mooi spul.
 
Ik heb ringbandsnoekjes (Epiplatys annulatus) in mijn aquarium zitten, en die plakken idd niet tegen het wateroppervlakten aan en zitten er een paar cm onder. De mannetjes blijven daar eigenlijk ook, de vrouwtjes vind ik ook regelmatig terug in het mos, of ergens tussen platen die erg dicht op elkaar staan.
 
Spatzalm? Moet je wel iets creeeren waar ze op af kunnen zetten boven het water en goed de bak sluiten ze springen namelijk.
Maar wellicht raden anderen het af omdat ze in een bak moeten met een bovenwater gedeelte.
Dat zo je even beter moeten navragen.
 
Ringbandsnoekjes lijkt mij ook wel wat mede gezien dat er ook garnalen komen en als die veel jongen gaan krijgen en die kunnen dan enigszins in toom worden gehouden door die snoekjes. Er komen va het weekend nog een 5tal Sumatraantjes bij.
 

Terug
Bovenaan